بودجه شهرداری بیرجند ۴۰۰ درصد افزایش یافت

جاوید گفت: امسال بودجه شهرداری بیرجند ۲۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (26 اسفند) در مراسم افتتاح پارکینگ حکیم نزاری بیرجند اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه فرهنگسرای بیرجند ۱۰۰ درصد به پایان رسیده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه دیوار یخدان با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است، افزود: همچنین احداث پارکینگ طبقاتی بیرجند  در پرترافیک‌ ترین خیابان های شهر که عملیات اجرایی آن از بهمن ماه سال ۹۸ کلنگ زنی شده بود، امروز با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری افتتاح شد.

 

وی از بهره برداری چندین پروژه برای سال 1400 خبر داد و افزود: پارک مهرشهر، بوستان جنگلی میدان عبادی، میدان اجتماعات، سیستم پسماند، یادمان شهدای پارک شعبانیه و سایر پروژه های شهرداری تأمین اعتبار شده و سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه امسال برای استقبال از نوروز ۲.۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، عنوان کرد: امسال نیز برای بودجه شهرداری 180 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم که ۲۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که 400 درصد افزایش داشته است.

 

جاوید با بیان اینکه بوستان محبت در سایت اداری انتهای خیابان محبت با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در مساحت هفت هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است، گفت: بوستان نشاط حدفاصل میدان سفیر امید تا میدان دانشگاه آزاد با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال در مساحت 14.5 هکتار افتتاح و عملیات پارک حاشیه بند دره حدفاصل کمربندی پیامبر اعظم (ص) تا میدان کوهنوردی با اعتبار بیش از یک و نیم میلیارد ریال با مساحت 20 هزار متر مربع در دو فاز آغاز شد.

 

وی تصویب طرح مطالعاتی جامع ترافیک شهر بیرحند با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال، تصویب طرح مطالعاتی جامع پسماند شهر بیرجند و سایت مدیریت پسماند با اعتبار 75 میلیارد ریال را از مهمترین اقدامات شهرداری در سال جاری عنوان کرد و گفت: ۱٠٠ هزار متر مربع از معابر خاکی سطح شهر با اعتبار بیش از 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

شهرداری بیرجند از روکش و زیرسازی آسفالت در سطح شهر در مساحت 100 هزار متر مربع با اعتبار بیش از 110 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین جدول گذاری و احداث جوبه در سطح شهر به طول 30 هزار متر با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.

 

وی از خرید یک دستگاه بکهولودر،  یک دستگاه غلطک، دو دستگاه اسکیدلودر، دو دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه لودر و دو دستگاه کشنده رنو با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: همچنین مخزن بتنی 500 متر مکعبی آب فضای سبز شمال شهر با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال احداث شده است.

 

شهردار بیرجند بیان کرد: ایجاد مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند با اعتبار بیش از 6 میلیارد ریال و نصب اِلمان نوروزی، دیوانگاری و خرید استرابورد ویژه نوروز 1400 با اعتبار بیش از 25 میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم شهرداری بیرجند در سال جاری است.

 

جاوید گفت: عملیات اجرایی میدان الله عبادی با اعتبار 45 میلیارد ریال کلنگ زنی شده است و پروژه فرهنگ سرای شهر با اعتبار بیش از 420 میلیارد ریال آماده افتتاح است. 

 

 

کد خبر 1038310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha