جهش تولید با توجه به منابع داخلی و خودکفایی محقق می شود

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: خودکفایی و توجه به داشته های کشور، منابع داخلی ، نیروی انسانی و ظرفیت های حوزه های گوناگون در کشور و عملیاتی کردن آنها می تواند ما را در تحقق هدف جهش تولید هدایت کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید گفت: مقام معظم رهبری هر سال با توجه به شرایط کلی کشور موضوعی را به عنوان شعار سال مشخص می کند که در سال های اخیر بیشتر این موضوع به ابعاد اقتصادی و تولیدی توجه داشته است و نشان دهنده جهت گیری های کلی رهبر انقلاب در مورد پیشرفت و توسعه کشور و خودکفایی و بریدگی از بیگانگان است.

 

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: موضوع جهش تولید که شعار سال 99 بود با همین هدف نامگذاری شد تا مسئولان نهایت تلاش خود را برای تولید انجام دهند زیرا یکی از اهدافی که می تواند ما را از وابستگی نجات داده و خودکفا کند، موضوع تولید در داخل در ابعاد گوناگون و نیازهای عمومی کشور است.

 

وی افزود: اما اینکه تا چه اندازه ما توانستیم و یا مسئولان تلاش کردند این شعار را عملیاتی کنند، باید بررسی شود. سال 99 به دلیل شرایط کرونا و شرایط کلی کشور تلاشی از ناحیه مسئولان و دست اندرکاران در موضوعات مختلف صورت گرفت اما درصدی از خواسته مقام معظم رهبری عملیاتی شد و بخش های زیادی از مبحث تولید باقی ماند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: یکی از موانع تولید، تحریم ها است اما موضوع همت مسئولان پیگیری، نظارت و کنترل و همت دولت در تخصیص اعتبارات لازم در بخش های ضروری و اولویت بندی های لازم در تولید از مسایل مهمی بوده که مانع تحقق هدف جهش تولید شده است و ما نتوانستیم به هدف واقعی در این موضوع برسیم.

 

وی گفت: معتقدم در این بخش باید تلاش های بیشتری انجام گیرد. ما همچنان در تحریم اقتصادی هستیم و جنگ اقتصادی را با دنیا به دلایلی که کاملا روشن است ، تجربه می کنیم و این جنگ اقتصادی همچنان ادامه دارد و یکی از راه های برون رفت از این تنگنا بریدن از وابستگی ها به خارج از کشور و دنیای غرب است. از سوی دیگر خودکفایی و توجه به داشته های کشور و منابع داخلی و نیروی انسانی و ظرفیت های حوزه های گوناگون در کشور و عملیاتی کردن آنها می تواند ما را در تحقق هدف جهش تولید هدایت کند.

 

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: تولید و خودکفایی ما می تواند منجر به شکست تحریم اقتصادی و فشارهای بین المللی شود.

کد خبر 1038326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha