طرح ملی انتخاب روستای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآنی

کرمیان، گفت: طرح ملی انتخاب روستای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

محسن کرمیان رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و منتشر و همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز ثبت نام در سامانه معرفی شده از یکم اسفند ۹۹ آغاز و در حال  انجام است.

 

وی خاطر نشان کرد: معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستاهایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر هستند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: روستاهای منتخب از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهند شد و استعدادهای قرآنی حمایت مادی و معنوی می‌شوند و همچنین از خیران قرآنی روستای منتخب تقدیرخواهد شد.

 

کرمیان تصریح کرد: پس از ارزیابی اطلاعات جمع‌بندی شده در استان‌ها، هیئت‌های استانی که شامل دستگاه‌های قرآنی می‌شود، حداکثر سه روستای منتخب همراه با انتخاب یک روستای برتر استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی خواهند کرد تا از بین روستاهای سراسر کشور برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

 

وی گفت: در استان کرمانشاه نیز این طرح در حال انجام می باشد و اهتمام ما بر این است که با کمک گرفتن از فرمانداری، بخشداری، دهداری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های تابعه بتوانیم یکی از روستاهای استان کرمانشاه را به عنوان روستای قرآنی ایران به ثبت برسانیم. 
 

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان اظهار کردک سامانه اینترنتی ayat.farhang.gov.ir برای ثبت اطلاعات روستاهای قرآنی کشور در نظر گرفته شده و دهیاران علاقمند به مشارکت در این طرح می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه بارگذاری کنند.

کد خبر 1038344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha