شرکت ۱۸۰ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده هایشان در جشنواره قرآنی تنویر

سرهنگ میدانی از شرکت ۱۸۰ هزار نفر از کارکنان پایور و وظیفه ارتش و خانواده هایشان در چهارمین جشنواره قرآنی تنویر خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۰ نفر در این دوره به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

سرهنگ «مهدی میدانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقه قرآنی تنویر گفت: این دوره از مسابقات قرآن در قالب جشنواره و با محوریت سوره لقمان در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: چهارمین دوره مسابقه قرآنی تنویر امسال در قالب جشنواره و با ویژگی ها و شرایط خاصی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و موسسه درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی چهار سال است که همکاری نزدیک و خوبی دارند، خاطرنشان کرد: در راستای این همکاری چهار برنامه جامع با عنوان حشنواره قرآنی تنویر داشته ایم.

 

برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی تنویر

سرهنگ میدانی با بیان اینکه تفسیر سوره لقمان براساس تفسیر حجت الاسلام قرائتی محور چهارمین دوره جشنواره تنویر است، تصریح کرد: مسابقات تنویر در سال 96 برای کارکنان پایور و وظیفه، خواهران شاغل و خانواده های ارتش و دانشجویان دانشگاه های آجا در سه مرحله و با محوریت تفسیر سوره حجرات برگزار شد. در این دوره 47هزار و 378 نفر شرکت کرده اند.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سال 97 نیز 69هزار و 700 نفر از کارکنان پایور و وظیفه، خواهران شاغل و خانواده های ارتش و دانشجویان دانشگاه های آجا در مسابقات تنویر و با محوریت سوره یوسف شرکت کردند که نسبت به دوره قبل 23 هزار نفر بیشتر در مسابقات شرکت کرده بودند.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تنویر در سال 1399 که با محوریت سوره لقمان، خاطرنشان کرد: 30هزار جلد کتاب تفسیر سوره لقمان با قیمت بسیار نازل از موسسه درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی تهیه شد. پی دی اف کتاب در سایت های ارتش و کانال های قرآنی 3600 استاد قرآنی و کانال مصباح حدیث بارگذاری شد و به اشتراک گذاشته شد و 10 هزار و 500 پوستر نیز در کوی های سازمانی ارتش، مساجد و پادگان های ارتش نصب شد. علاوه بر چاپ پوستر و اطلاع رسانی در فیش های حقوقی، مینی بوس هایی داخل شهرک های ارتش به تبلیغ و اطلاع رسانی پرداختند.

 

سرهنگ میدانی با اشاره به تفسیر سوره لقمان گفت: در این سوره خداوند بیش از 9 امر را مورد تاکید قرار داده که از آن جمله می توان امر احترام به والدین، امر اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و بیش از سه نهی از جمله نهی از شرک به خدا و نهی از منکر تاکید کرده و دلایلی نیز برای آنها آورده است.

 

تفسیر سوره لقمان در مسابقات قرآنی تنویر

وی با بیان اینکه امسال اولین دوره ای بود که مسابقات قرآنی تنویر را در قالب جشنواره برگزار کردیم، افزود: در این دوره کارها و ایده های جدیدی دریافت کردیم و شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره، تفسیر سوره لقمان را در قالب عکس، شعر، تئاتر، خوش نویسی و خطاطی، فیلم به جشنوراه ارسال کردند. همچنین به سوالاتی که در پایان کتاب تفسیر سوره لقمان بود نیز پاسخ دادند.

 

حضور ۱۸۰ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده هایشان در چهارمین جشنواره قرآنی تنویر

سرهنگ میدانی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره قرآنی تنویر در سال 99 را 110 هزار نفر پیش بینی و هدف گذاری کرده بودیم، خاطرنشان کرد: بیش از 117هزار و 607 نفر به صورت حضوری و بیش از 62هزار و 600 نفر نیز در فضای مجازی و در مجموع 179 هزار و 677 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند که حدود 50 هزار نفر بیشتر از تعداد هدف گذاری ما بوده است و این بیانگر میزان استقبال کارکنان ارتش و خانواده هایشان از جشنواره قرآنی تنویر  است.

 

وی یادآور شد: در راستای نهضت عمومی و نهضت فراگیر قرآن در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های قرآنی خوبی انجام داده ایم و در جشنواره تنویر تلاش کردیم تا همه سلایق، استعدادها و علایق را به عرصه قرآنی وارد کنیم.

 

سرهنگ میدانی با بیان اینکه در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران ۳۰ هزار فعال در عرصه قرآنی دارد که شامل ۱۵هزار حافظ از یک جزء تا کل قرآن کریم و ۱۰ هزار قاری قرآن کریم و چندین هزار فعال در تفسیر تخصصی قرآن می باشد، خاطرنشان کرد: در تا کنون ۱۸۰ هزار نفر را در قالب جشنواره قرآنی تنویر جذب کرده ایم و پیش بینی می کنیم سال آینده بتوانیم تمام کارکنان ارتش و خانواده هایشان را تحت پوشش قرار دهیم.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن ارتش در روزهای سه شنبه، گفت: این کلاس ها شامل روخوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم است.

 

ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده هایشان

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده هایشان یکی از رویکردها و برنامه های محوری ما است، گفت: تلاش می کنیم تا آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی کارکنان ارتش و خانواده هایشان عملیاتی شود. همه افرادی که در فعالیت ها و برنامه های قرآنی شرکت می کنند با رویکرد قرآنی شدن سبک زندگی شان است. در کنار اینکه آیات موضوعی را حفظ می کنند و به قرآن علاقه مندتر می شوند به دستورات قرآن نیز عمل کنند.

 

سرهنگ میدانی درخصوص تعداد منتخبان چهارمین دوره جشنواره قرآنی تنویر گفت: یک هزار و ۸۰ نفر در این دوره به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند که به نفرات برتر هدایایی نظیر کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد و صدها جایزه نقدی اهدا شد همچنین ادارات عقیدتی ارتش نیز با اهدای هزاران هیده نقدی و غیرنقدی از شرکتکنندگان در سطوح مختلف تقدیر کردند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان ارتش و خانواده هایشان استقبال خوبی از مسابقات قرآنی تنویر انجام دادند. از تمام دست اندرکاران از جمله فرماندهی ارتش، ریاست سازمان عقیدتی ارتش، فرماندهان و روحانیون که در اجرای مسابقات قرآنی تنویر حمایت های معنوی و مادی داشتند، تقدیر و تشکر می کنیم.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره قرآنی تنویر ویژه کارکنان پایور و وظیفه ارتش و خانواده هایشان، خواهران شاغل در ارتش و دانشجویان دانشگاه های آجا امروز سه شنبه 26 اسفند با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل شد.

عصمت پناهی قجور

کد خبر 1038355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha