جمهوری اسلامی با مشارکت همیشگی مردم می ماند/۱۲ فروردین مشارکت بالای مردم در انتخابات بود

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۲ فروردین و تاکید امام (ره) بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر گفت: جمهوری اسلامی با مشارکت همیشگی مردم می ماند.

حجت الاسلام حسن سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جمهوری اسلامی روزی بود که مردم 99.8 درصد با مشارکت بی نظیر و حضور در پای صندوق های رای به جمهوری اسلامی رای دادند و این واقعه و رفراندوم عظیم و مشارکت بالای مردم در انتخابات سابقه نداشته است.

 

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امام جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد دانسته است و علیرغم اینکه دیدگاه های متفاوتی در جامعه وجود داشت، همواره بر این مسئله تاکید داشتند و این امر بار سنگینی را بر دوش بزرگان و مسئولان قرار می دهد.

 

وی گفت: مردم با انتخاب جمهوری اسلامی به مسئولان تاکید می کنند که پس از 1400 سال نظام اسلامی باید کاری بکنند که بتواند خواسته مردم و مطالبات آنها را در حد ممکن محقق کند. مسئولان باید اهتمام جدی در تحقق مطالبات مردم داشته باشند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: مسئولان باید به خاطر داشته باشند که امام (ره) جمهوری اسلامی را با چه نیتی انتخاب کردند و تاکید کردند نه یک کلمه کمتر و نه بیشتر.

 

وی گفت: مسئولان تلاش جدی برای تحقق آرمان شهدا و اهداف نظام اسلامی برای پایداری جمهوری اسلامی داشته باشند و بدانند که شهدا برای پایداری نظام جمهوری اسلامی شهید شدند و باید بدانند که اگر امروز کوتاهی ای بکنیم و مردم آسیب دیده و یا مایوس از جمهوری اسلامی شوند، بار سنگینی را به دوش مسئولان و کسانی که کوتاهی در تحقق آرمان های انقلاب کرده اند، می گذارد.

 

وی در مورد جمهوریت و اسلامیت گفت: جمهوری اسلامی که انتخاب امام (ره) بود با این دو نگاه صورت گرفت. جمهوریت به معنای مشارکت و حضور مردم است که رکن اساسی در مسیر نظام اسلامی است و مردم باید حضور در صحنه داشته باشند یعنی جمهوری اسلامی با مشارکت همیشگی مردم می ماند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: محتوای جمهوری تعالیم برگرفته از اسلام و ارزش های آن است  که در آن خدمت به مردم به مساوات، عدالت، برابری و تعالیم ارزشمند اسلامی است که تمام این تعالیم در صدر اسلام و بزرگان دین بیان شده است و امروز نیز باید بر این تعالیم تاکید کرد.

 

وی گفت: اگر امروز به یکی از این دو یعنی اسلامیت یا جمهوریت که هر دو برای مردم است، خدشه وارد شود ما از جمهوری اسلامی فاصله می گیریم. بر این اساس مسئولان باید در این دو رکن نظام اسلامی توجه کنند که پایه های اصلی نظام اسلامی، جمهوریت و اسلامیت است.

کد خبر 1038357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha