ضوابط انتخاب کشیک حرم ویژه ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ تشریح شد

صالحی گفت: خادمیاران رضوی برای انتخاب کشیک حرم در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ در راستای عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به وضعیت رنگ استان محل خدمت نسبت به رزرو کشیک حرم مطهر اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سهیل صالحی» امروز(27اسفند) در گردهمایی مسئولین کانون های تخصصی و عمومی کانون خدمت رضوی شهرستان بابل که در امام زاده قاسم(ع) برگزار شد، از انتخاب و رزرو کشیک حرم مطهر در ایام پایانی سال و ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امکان انتخاب کشیک خدمت در حرم مطهر رضوی منوط به اعلام وضعیت رنگی استان‌ها و شهرستان‌ها توسط وزرات بهداشت است.

 

کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران افزود: در صورتی که وضعیت استانی قرمز اعلام شود علاوه بر بسته شدن سامانه رزرو خدمت برای آن استان تمامی انتخاب‌هایی که توسط خادمیاران عزیز آن استان نیز انجام شده باشد لغو و امکان خدمت را نخواهند داشت.

 

صالحی ادامه داد: اگر وضعیت خراسان رضوی و مشهد قرمز اعلام شود امکان رزرو خدمت و انتخاب‌های انجام شده برای تمامی استانها غیرفعال خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود که در انتخاب و رزرو کشیک دقت بیشتری صورت بگیرد تا موجب اتلاف وقت و هزینه سفر و اقامت عزیزان نشود.

 

وی تعداد خادمیاران رضوی بابل را هزار و ۶۱۶ اعلام کرد و یادآورشد: هزار و 74نفر از این تعداد برادران هستند و باقی از جمع خواهران علاقه مند به ائمه معصومین (علیهم السلام) به ویژه امام رضا(ع) می باشند.

 

صالحی با بیان اینکه رزرو کشیک حرم مطهر کاملا اختیاری است،  تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی و هشدارهای مکرر برای پرهیز از سفر در رزرو کشیک حرم نباید تعجیل شود چرا که در فرصت‌های بعدی اقدام به انتخاب کشیک میسر خواهد بود.

 

وی به بازگشایی مجدد سامانه ثبت‌نام خدمیاران رضوی که به جهت انجام مراحل گزینش ثبت نام شدگان مرحله اول موقتا تعطیل شده بود اشاره کرد و گفت: براساس نظام‌نامه ثبت‌نام خادمیاران جدید به کانون‌های شهرستان سپرده شده است و می‌تواند با تشخیص توانایی‌های خادمیاران جدید آن‌ها را در کانون‌های موضوعی جای داد وبرای عضویت دائم در طرح خادمیاری به دبیرخانه دفتر کانون خدمت رضوی مازندران معرفی کرد.

 

صالحی با بیان اینکه  هر خادمیار بایستی در محل زندگی و خدمت خود به نیت امام رضا(ع) برای کمک به نیازمندان و رفع محرومیت تلاش کند، افزود: همچنین خادمیاران باید با توجه به محله و شهرستان خود مسائل مطرح اجتماعی را شناسایی کرده و با کمک سایر خادمیاران آن مسئله را حل کنند .

 

وی با بیان اینکه هر خادمیار علاوه بر خدمت به نیازمندان موظف به تکمیل گزارش عملکرد خود در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی می باشد، تاکید کرد: امیدواریم تعداد کانون‌های فعال در شهرستان‌ها افزایش یابد و گزارش‌های عملکرد خادمیاران به‌صورت منظم در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت شود تا کانون محلی فعال از خدمات حمایتی دفتر کانون خدمت رضوی استان و شهرستان بهره مند شود

 

صالحی با بیان اینکه هر خادمیار باید برای تحقق کشیک حرم در آزمون بدو خدمت با عنوان حرم شناسی شرکت کند و نمره قبولی اخذ نماید، تصریح کرد: این آزمون در گذشته به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار می شده اما اکنون به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامت خادمیاران رضوی به صورت آنلاین از طریق سامانه خادمیاری آستان قدس درحال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی استان 208اثر به دبیرخانه دومین جشنواره خدمت رضوی استان مازندران ارسال کردند، گفت: آئین اختتامیه به همراه معرفی 24برگزیده این جشنواره فردا28اسفند ساعت 9صبح با حضور آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در سالن همایش سازمان حج و زیارت مازندران برگزار می شود.

 

کد خبر 1038577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha