مختومه شدن ۴هزار پرونده  معوقه در سیستان و بلوچستان

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ۴هزار پرونده معوقه در سیستان و بلوچستان ظرف ۶ ماه گذشته مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهدی شمس آبادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: خدمت کردن در استان سیستان و بلوچستان نعمت است، به واسطه این نعمت که در مجموعه قضا هستیم، می توانیم  خیلی از دغدغه های مردم را از مسئولین طلب کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: هر چقدر ما برای مردم تلاش کنیم باز هم کم است زیرا که خداوند به  واسطه این تلاش ها پاداش می دهد.

 

شمس آبادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند بیشترین وقت خودتان را  در تلاش در جهت رفع گرفتاری مردم  بگذارید.

 

وی افزود: خدمت به مردم آنقدر ارزشمند است که خداوند به پیغمبر خودش این عمل را توصیه می کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان  یادآور شد: بنده کارم را از یکم مهرماه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آغاز کردم، در این مدت دغدغه اولم این بود که رضایت و کرامت ارباب رجوع حفظ شود.

 

شمس آبادی گفت: به واسطه ارتباط دوستانه با همکاران خوشبختانه قریب به 4 هزار پرونده معوقه ما در این شش ماه مختومه شده و 6 شعب ما آمار پرونده های ما به زیر 100 پرونده رسید.

 

وی با بیان اینکه کم شدن ایجاد حاشیه برای پرونده ها و نارضایتی ارباب رجوع حسن کاهش پرونده ها است، افزود: رفت و آمد مردم و ازدحام ارباب رجوع به دادسرا کم شده است؛ کاهش آمار پرونده ها کیفیت کار ما را بالا برد.

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه بررسی  پرونده های کثیر الشاکی در اولویت ما قرار دارد، گفت:  پرونده های کثیر شاکی در استان به حداقل رسیده است.

 

شمس آبادی با بیان اینکه رضایت مندی مردم را به دغدغه  دادسراهای سیستان و بلوچستان تبدیل کرده ایم، عنوان کرد: یکی از وظایف دستگاه قضا حقوق عامه؛ حقوق عامه به واسطه بازوانی همچون رسانه موثر می شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه هر کجا رسانه ها مطالبه گری کرده اند ما ورود پیدا کردیم، ادامه داد: متاسفانه مردم سیستان و بلوچستان اهل مطالبه گری نیستند و در هر جایی که مطالبه گری و نظارت کمتر باشد آسیب ها بیشتر خواهد بود.

 

شمس آبادی با اعلام اینکه نظارت بر صنوف افزایش یافته است، بیان داشت: هر گونه ترک فعلی از سوی صنوف و مسئولان منجرب به تشکیل پرونده می شود.

 

وی با بیان اینکه در هر مورد آسیب پذیر و دغدغه مند برای مردم ورود پیدا کرده ایم، افزود: برخی از تصمیم گیری ها در برنامه ها باید در کلان گرفته شود تا منجرب به آسیب نشود.  

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نسبت به ذخیره سازی گاز مایع در استان تاکید کرد و گفـت: شرکت های گاز از هم اکنون میزان ذخایر خودشان را افزایش دهند تا در زمستان مشکل نداشته باشیم.

 

شمس آبادی  از تلاش های شبانه روزی آقای احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: آقای احمد زاده با ورود به دستگاه های اجرایی و صنوف، آنها را وادار کرد که نظارت های خودشان را بیشتر کنند.

 

وی با بیان اینکه گاهی لازم است که به برخی از مدیران وظایف خودشان را گوشزد کنیم، افزود: شاید اگر تلاش های آقای احمد زاده نبود بیشتر آسیب ها به مردم بر می گشت.

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه آقای احمد زاده به قاچاق آرد ورود پیدا کردند، ادامه داد:  آقای احمد زاده نظارت ویژه بر کالاهای بی کفایت به مردم داشتند و در بحث فروشگاه های زنجیره ای و تره بار ورود پیدا کرده اند.

 

 شمس آبادی گفت: دستگاه قضایی نمی تواند یک تنه به دستگاه های اجرایی یا صنوف ورود پیدا کند؛ صنوف مکلف هستند نظارت قانونی خودشان را انجام دهند و در جایی که می بینند تخلفی می شود آن تخلف را صورتجلسه و پرونده تشکیل دهند.

 

 وی با بیان اینکه در راستای حقوق عامه نظارت ویژه داشته ایم، افزود: در جاهایی که آسیب زیاد بوده نظارت ها و ترک فعل های مدیران  خیلی ضعیف است

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه رسانه ها بازوان توانمند دستگاه قضا هستند، تصریح کرد: اگر مطالبه گری رسانه ها وجود داشته باشد ما قطعا موفق خواهیم بود.

 

شمس آبادی اذعان داشت: بانکها حق تعطیلی واحد تولیدی با داشتن حتی یک کارگر را ندارد زیرا از آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

 

وی افزود:  باید مسئولان سیستان و بلوچستان به وظایف خودشان آگاه باشند تا دستگاه قضا به مسائل جزئی استان ورود پیدا نکند و به مسائل کلی بپردازیم.

کد خبر 1038619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha