طرح «شباب» جذاب و آبرومندانه است

باباجانی با بیان اینکه شاعران دلنشین ترین و بهترین اشعار خود را برای طرح شعر شباب ارائه کردند، گفت: نیازمند طرحی مانند شباب در حوزه داستان و رمان برای نوجوانان هستیم.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «علی باباجانی»، متولد اول فروردین 1352 در روستای وفس استان مرکزی از نویسندگان و شاعران خردسال، کودک و نوجوان است. وی کتاب هایی همچون اتل متل یه بابا، سیب و بستنی، بهار کی می آید، دو تکه ماه، حنانه، یک نفر تو را دوست دارد، منهای یک، حیات پاکان، آینه نازنین، دنیا هدیه می خواهد، تو را صدا می زنم و جشن بزرگ برکه را به رشته تحریر درآورده است. باباجانی در جشنواره های بسیاری مانند مطبوعات کودک و نوجوان، امام رضا، نهج البلاغه، ره آورد، سرزمین نور و مستور برگزیده شناخته شده است. باباجانی در حال حاضر سردبیر مجله سنجاقک است. گفتگویی با باباجانی در مورد اثر جدیدش با نام «تخت سفید دل من» ترتیب دادیم. وی در قسمت نخست گفتگو توضیح داد که «تخت سفید دل من» مشتمل بر 40 شعر بلند و کوتاه در موضوعات مختلف برای گروه سنی نوجوان است که از سوی انتشارات گویا منتشر شده است. این مجموعه شعر شامل گزیده اشعار به همراه شعرهای جدید باباجانی یکی از کتابهای طرح شعر شباب است. متن گفتگو با باباجانی  بدین شرح است:

 

اسم کتاب جدید خود را بر چه اساس انتخاب کردید؟

«تخت سفید دل من» یکی از اشعار این کتاب است که آن را برای نام اثر انتخاب و استفاده کردم.

 

نوشتن کتاب «تخت سفید دل من» چقدر طول کشید؟

حدود یک سال

 

استقبال از این کتاب چگونه بوده است؟

خوشبختانه استقبال خوبی از «تخت سفید دل من» صورت گرفت به طوری که در کمدت اندکی بعد از انتشار به چاپ دوم رسید.

ویژگی «تخت سفید دل من» چیست؟

قالب و طرح این کتاب هر دو خاص است. در حقیقت طرح جلدهای مجموعه کتاب های طرح شباب از نقاشی های مطرح جهانی است و هر کتاب یک طرح جلد خاص و زیبا دارد. علاوه بر این در کتاب بیوگرافی شاعر همراه عکس کار شده است. با اینکه شعرها نقاشی و تصویرگری ندارد اما در چینش شعر سلیقه خوبی به خرج دادند و بالای صفحات یک طرح گرافیکی کار شده است که باعث جذابیت اثر شده است. مخاطب با خواندن کتاب خسته نمی شود. انتشارات گویا انتخاب اشعار را به عهده شاعر گذاشت. بر این اساس هر شاعر سعی کرد دلنشین ترین اشعارش را در کتاب بگنجاند و به همین دلیل کار دلنشین و جذابی ارایه شد. کار که آماده شد، انتشارات گویا آن را برای بازدید نهایی به ما داد که بررسی کردیم و کتاب چاپ شد.

 

هدف طرح شباب چیست؟

هدف این طرح آشنایی نوجوانان با شاعران معاصر است. در هر کتاب یک معرفی کوتاه از شاعر صورت گرفته است و سپس گزیده شعرهای شاعر آمده است. در واقع نوجوانان با خواندن کتاب با شاعر و سبک شعری او آشنا می شوند. به نظرم این طرح یک بسته خوب برای مخاطبان است و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. طرح شعر شباب به صورت یک بسته شکیل معرفی شده و همین امر بر جذابیت آن افزوده است.

 

چه کسی این طرح را ارائه کرده است؟

 پیشنهاد این طرح را انتشارات گویا داده است که مسئول آن آقای علی کاشفی خوانساری است. دبیران مجموعه نیز سرکار خانم ها سودابه امینی و پیوند فرهادی هستند.

 

اگر نکته خاصی در مورد «تخت سفید دل من» مد نظرتان است، بفرمایید؟

جا دارد از ناشر و همچنین آقای کاشفی خوانساری و دبیران مجموعه سرکار خانم ها سودابه امینی و پیوند فرهادی تشکر کنم. طرح شباب کار کیفی، شیک و آبرومندی شده است. نیاز است که چنین طرحی را در قسمت داستان و رمان نیز برای نوجوانان داشته باشیم. این طرح اتفاق خوبی است که نوجوانان را با شاعران و تصویرگران آشنا می کند.

 

گفتنی است، کتاب «تخت سفید دل من» اثر « علی باباجانی» در شمارگان 500 نسخه با قیمت 29 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات گویا منتشر شده که در مدت زمان کوتاهی از انتشار به چاپ دوم رسیده است.

 

کد خبر 1038752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha