۴۰ بقعه متبرکه در استان فارس میزبان «آرامش بهاری» است

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: ۴۰ بقعه متبرکه در استان فارس میزبان «آرامش بهاری» است و امسال «غرفه های انتظار و مهدویت» چاشنی طرح «آرامش بهاری» شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی»، امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در نشست خبری طرح نوروزی «آرامش بهاری» گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز می شود و تا 13 فروردین 1400 ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس ادامه داد: برای اجرای این طرح 500 بقعه متبرکه در سراسر کشور پیش بینی شده که در فارس 40 بقعه متبرکه میزبان «آرامش بهاری» است که در آنها خدمات فرهنگی، برنامه سال تحویل و گرامیداشت اعیاد شعبانیه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در شهرستان های فارس نیز از مبلغان همان شهرستان در امامزادگان استفاده می شود و 12 «خیمه معرفت» در سراسر استان برپا می شود که البته شکل خیمه ها به گونه ای است که تجمع نداشته باشند.

حجت الاسلام صفری گرایی اعلام کرد: امسال «غرفه های انتظار و مهدویت» چاشنی طرح «آرامش بهاری» شده است و تمام برنامه ریزی ها با توجه به رنگ بندی کرونایی قابل تغییر هستند.

وی ادامه داد: امکانات رفاهی در جوار امامزادگان خواهیم داشت و در این بقاع متبرکه ایستگاه های صلواتی برپا خواهد شد و در جوار پنج امامزاده مطهر فارس ایستگاه های سلامت راه اندازی و ماسک توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس اضافه کرد: در تمامی بقاع متبرکه شاخص استان فارس، اعیاد شعبانیه برگزار می شود که 80 بقعه آن را پیگیری می کنند و 25 «کاروان شادی» و گروه شادی پیمایی در ایام نیمه شعبان نیز در نظر گرفته شده است.

 وی اعلام کرد: در یک سال گذشته اعزام مبلغین داشتیم که سه هزار و 929 مبلغ در استان به صورت بومی و از طریق فضای مجازی از قم در سراسر استان حضور یافتند.

کد خبر 1038772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha