سپاه پاسداران پرچمدار و پیش قراول در تمامی امور کشور است

حجت الاسلام ابراهیمی پور سپاه پاسداران را پرچمدار و پیش قراول در تمامی امور کشور دانست و گفت: پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاد و در خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمنان پرچمدار و پیش قراول بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» عصر امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در آئین تجلیل از چهار جانباز افتخارآفرین دوران انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم که در دفتر نهاد امامت جمعه آبادان به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز جانباز و پاسدار برگزار شد، با بیان اینکه آبادان جانبازان زیادی در حوزه های مختلف اعم از مدافعان حرم، انقلاب، هش سال دفاع مقدس، امنیت، سلامت و ... را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اظهار کرد: این شهرستان در رده های مختلف سنی و گروه های گوناگونی جانباز دارد و این نیز بیانگر آن استست که انقلاب اسلامی تنها به یک قشر خاص تعلق ندارد و همگان برای دفاع از این انقلاب وارد عرصه می شوند.

 

امام جمعه آبادان جانبازان را نقطه قوت و عظمت آفرینی انقلاب اسلامی و نقطه ضعف دشمن خواند و افزود: انقلابی که با جان مردم گره خورده و با فطرت های پاک، مطهر و انقلابی سازگاری دارد و همگان حاضرند برای آن سلامتی شان را بدهند، مهم نیست که فرد در شلمچه، اروند، سوریه، عراق، حین و پس از انقلاب جانباز شده باشد بلکه مهم آن است که انقلاب متعلق به تمام اقشار، گروه های سنی و تحصیلی بوده و خواهد بود.

 

وی جانبازان را شهدای زنده عنوان کرد و ادامه داد: این دلاور مردان تاریخ ساز سال های متمادی به رغم نقص عضوشان که شاید مشکلاتی را در زندگیشان ایجاد کرده باشد هیچگاه بابت کار خود منتی بر سر نظام و مردم نداشتند و وظیفه و مسئولیت شان را تمام شده قلمداد نکردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه جانبازان بر گردن همه ما حق دارند اضافه کرد: جانبازان بایستی همچنان در تمامی عرصه ها حضور داشته باشند و ادامه دهند، اگر چه به سبب بی تدبیری برخی مسئولان، مردم دچار مشکل و نگرانی هستند اما این عظمت و موفقیتی که ما در سطح بین المللی از جمله ساخت موشک داریم  به سبب وجود نیروهای سپاهی و جانبازان همیشه در صحنه است که از نقاط قوت کشورمان به شمار می روند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به ساخت واکسن ایرانی کرونا تحت عنوان «فخرا» اشاره کرد و گفت: مراحل ساخت این واکسن در مسیر نهایی شدن قرار دارد که این اقدام نیز حاصل و یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است و به برکت وجود نیروهای سپاه و جانبازان، در حال حاضر دشمن در هیچ نقطه از جغرافیای کشورمان نمی تواند حرکت های منسجم و منظمی را علیه کشورمان انجام دهد.

 

امام جمعه آبادان تصریح کرد: دشمنان گاهی اقدامات ایضایی انجام دادند اما موفق نشدند آسیبی به نظام برسانند، امنیت تحصیلی، کاری، اجرای طرح های مختلف، مدیریت درست و منطقی امور محوله در مباحث مختلف و ... خودمان را مدیون همین عزیزان هستیم و به همین سبب احساس آرامش می کنیم.

 

وی دیگر رسالت مهم نیروهای سپاهی و جانبازان را منبعث از رسالت و رفتار امام سجاد (ع) در حادثه عاشورا دانست و تاکید کرد: امام سجاد (ع) زمینه بصیرت، درک و فهم جامعه را بالا بردند و عاملان پلید، منحوس و به ظاهر غالب حادثه ی خونین کربلا را رسوا کردند و این چنین حق در دنیا جلوه گری کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه دشمن با بهره گیری از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد و القاء حرف ها و تهمت ها به نظام می خواهد مردم را ناامید و صبر ما را بشکند ابراز کرد: خوشبختانه دشمنان این نظام و اسلام هیچگاه نتوانسته اند به محتوای این نظام که در راس آن رهبری مدیر، آینده نگر، جامع شناس و آگاه در حوزه های مختلف وجود دارد خدشه ای وارد کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار کار با ارزش و قابل تقدیری که جانبازان انجام داده اند، بایستی خانواده های آنان نیز مد نظر باشند و از آنها نیز قدردانی شود.

 

امام جمعه آبادان سپاه را پرچمدار و پیش قراول تمامی امور کشور برشمرد و بیان کرد: سپاه پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاد ضمن اینکه در خنثی سازی تحریم های اعمالی از سوی دشمنان پرچمدار و پیش قراول بوده اند و اگر بغضی در سینه دشمن وجود دارد بر اساس کارهایی است که نیروهای سپاه انجام می دهند.

 

وی خنثی سازی تحرکات دشمنان، توقف کشتی انگلیسی، دستگیری سربازان متجاوز انگلیسی و اسرائیلی، تخریب پایگاه عین الاسد و پیشتازی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و ... و کمک به نیازمندان اعم از شیعه و سنی و اجرای طرح شهید سلیمانی (مقابله با کرونا) را به عنوان برخی از اقدامات قابل انجام سپاه نام برد و اذعان کرد: این برخی از اقدامات نیروهای سپاهی جمهوری اسلامی ایران است که سبب بغض دشمنان نظام شده است چرا که در حوزه های مختلف سبزپوشان و سربازان واقعی این مکتب پیش قراولی می کنند و هر کجا کشورمان پیشرفتی داشته اینان ایستاده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور یکی از ماموریت های مهم و اصلی سپاه را ایجاد اقتدار برای نظام و تجهیز ناوگان های هوایی، زمینی و دریایی خواند و یاد آور شد: روزی دشمن به دنبال آن بود تا میان سپاه و جامعه اختلاف ایجاد کند و مردم را نسبت به آنان بدبین کنند اما حضور به هنگام و همیشه در صحنه سپاه در بخش های مختلف اعم از جاده سازی، تونل سازی، آبرسانی، کمک به بازسازی شهرها از جمله آبادان، کمک به آزاد شدن پول های بلوکه شده ی کشورمان و دیگر موارد سبب انسجام و همدلی بیشتر میان مردم و سپاه شد و نقشه های دشمنان نقشه بر آب شد.

 

کد خبر 1038815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha