فلسفه اساسی در برنامه های نظام اسلامی خدمت خالصانه به مردم است

مهلی با بیان اینکه فلسفه اجرایی همه سیاست ها، طرح ها، برنامه ها و پروژه های سازمانی در فرهنگ جهاد، خدمت خالصانه و صادقانه به مردم خصوصا محرومان و مستمندان است گفت: سبک مدیریت جهادی مبتنی بر تفکر اسلام ناب و تلاش برای گسترش ارزش های دینی است.

«علیرضا مهلی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: مدیریت جهادی، یک سبک مدیریتی برگرفته از مدیریت اسلامی است که همه اصول، مبانی و مؤلفه های آن با مبانی، اصول و مدیریت اسلامی منطبق است و وجه ممیزۀ آن با مدیریت اسلامی، برجسته بودن روحیه مبارزه گری، ایثار و ازخودگذشتگی و در نهایت ذوب اراده انسان در اراده الهی است.

 

مدیرگروه جهادی نور افزود: بر اساس گفتمان رهبر معظم انقلاب فرآيند تحقق هدف هاى اسلامى در پنج گام مهندسی شده اند که این مراحل شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و دنیای اسلامی یا تمدن نوین اسلامی هستند.

 

وی در خصوص عناصر اساسی فرهنگ جهادی اضافه کرد: فرهنگ جهادی بر سه عنصر کلی و اساسی استوار است که بدون این عناصر شاکله وجودی آن از میان می رود که مورد اول عشق به ارزش های مقدس اسلام ناب محمدی است، اسلامی که به زعم امام راحل غرب و در راس آن آمریکای جهانخوار و شرق در راس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند.

 

مهلی با بیان اینکه سرگذشت شوروی سابق در انتظار آمریکا خواهد بود تصریح کرد: در فرهنگ جهادی اسلام راستین اسلام ناب محمدی است و به لحاظ همین ویژگی است که حضرت امام خطاب به حاملان این فرهنگ می فرماید: فرزندان عزیز جهادی ام! به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایه های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم است.

 

وی مورد دوم را عشق به امام و ولایت دانست و عنوان کرد: عشق به امام و ولایت در تار و پود فرهنگ جهادی اطاعت از امام و ولایت موج می زند و چنان شور و نشاطی در وجود جهادگران ایجاد می کند که چون رایحه دل انگیز جنه الماوی شیفتگانش را مجذوب خود می کند به طوری که با هر فرمان او سر از پا نشناخته و چون پیروان موسای کلیم به هر بحر و بر پرخطری پا می نهند؛ از سازندگی روستاها و سنگرسازی دفاع مقدس و بازسازی مناطق جنگ زده گرفته تا خطه های سیل زده، زلزله زده و محروم و اقصی نقاط دورافتاده عرصه گام های مستحکم و سازنده آنان است.

 

مدیر گروه جهادی نور با اشاره به تعیین نماینده امام راحل از میان جهادگران، در خصوص مورد سوم بیان کرد: عشق به خدمتگزاری خالصانه بدون شک شیفتگی به اسلام ناب و ولایت بستر ساز عشق دیگری است که همان خدمتگزاری به مردم است، چرا که در فرهنگ جهاد کار نه فقط یک وظیفه صرف اداری بلکه امری مقدس و عبادی شمرده می شود.

 

وی ابراز کرد: در حقیقت فلسفه اجرایی همه سیاست ها، طرح ها، برنامه ها و پروژه های سازمانی در فرهنگ جهاد، خدمت خالصانه و صادقانه به مردم خصوصا محرومان و مستمندان است، به همین سبب در فرهنگ جهاد، خدمت خالصانه به بندگان خدا و رفع مشکلات و مصائب آنان و تامین نیازهای اساسی شان عبادت محسوب می شود.

 

مهلی با بیان اینکه سبک مدیریت جهادی با ویژگی های بی نظیر خود مبتنی بر تفکر اسلام ناب و تلاش برای گسترش ارزش های دینی است اذعان کرد: سبک مدیریت جهادی محصول و مولد انقلاب اسلامی است که شامل تکلیف گرایی معطوف به نتیجه می شود و همچین عقلانیت توام با اخلاق و معنویت را شامل می شود.

 

وی به بیان شاخصه های مدیریت جهادی پرداخت و تاکید کرد: دانش پایه همراه با تعهد و برخورداری از نیروی انسانی متعهد، متخصص و با انگیزه، آرمان گرای واقع بینانه، ایثار و اخلاص و تقید به اخلاق اسلامی در فعالیت های سازمانی، باور عمیق به توانایی فردی، گروهی و ملی و اعتماد به جونان و برقراری ارتباط سالم و سازنده میان مردمی و مسئولان جهادی، کار و تلاش بی فقه با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت و قرار دادن رضای حق در انجام کارها، تلقی عبادت از کار و روحیه مبارزه با فقر و عشق به محرومان از جمله مهمترین شاخصه های مدیریت جهادی هستند.

 

مدیرگروه جهادی نور در پایان یاد آور شد: بدنه اصلی اکثر گروه های جهادی کشور را جوانان تشکیل می دهند و جوانان این روحیه انسان دوستی مهربانی و فداکاری را مدیون رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس؛ شهدای مدافع حرم و بزرگانی همچون شهید سلیمانی ها هستند.

 

کد خبر 1038981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha