«مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید»، کتابی  تقدیم به سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»

درخشان گفت: کتابم را تقدیم روح بزرگ سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» کرده ام که در تقدیم نامه کتاب مطلب کوتاهی در این زمینه نوشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین رونمایی از کتاب تازه منتشر شده «مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید» به تالیف «امین درخشان» امروز (۲۸ اسفند ماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونین و مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ها برگزار شد .

«امین درخشان» در حاشیه این رونمایی گفت: از زمانی که در حوزه فرهنگ مشغول به کار شدم و سپس در یک دانشگاه با ماهیت فرهنگی و رسانه ای تحصل کردم، همواره علاقه مند به نوشتن این کتاب بودم.

مؤلف کتاب «مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید» اظهار کرد: کتابم را تقدیم روح بزرگ سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» کرده ام که در تقدیم نامه کتاب مطلب کوتاهی در این زمینه نوشته شد.

درخشان در ادامه با اشاره به موضوع و محتوای اثر منتشر شده خود، بیان کرد: آنچه مسلم است «فرهنگ» و «رسانه» در سیر تحولات گذشته تا به امروز دو همزاد ناگسستنی هر جامعه بوده و همچنین از مقتضیات زندگی اجتماعی بشر امروز هستند.

وی با بیان اینکه رسانه و فرهنگ دو جزء تفکیک‌ناپذیر زندگی اجتماعی انسان هستند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که انسان موجودي اجتماعی است و در نگاه اولیه به این موجود اجتماعی، نحوه زندگی و موجودیت عینی آن را در زیست جهان مبتنی بر جهان پدیداري طبیعی وي مشاهده می‌کنیم که متشکل از دو جزء اصلی رسانه، فرهنگ و ارتباط متقابل این دو باهم است.

نویسنده کتاب فرهنگ و رسانه تصریح کرد: سیر تحولات جوامع مختلف به ویژه جوامع توسعه یافته نشان می دهد ترویج فرهنگ با استفاده از ظرفیت رسانه برای دستیابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی روشی مؤثر و کارآمد برای نیل به اهداف است.

درخشان با بیان اینکه هر چند این اثر خالی از ایراد و کم و کاست نیست، گفت: با جان و دل مشتاق و محتاج توصیه و تذکرهای خوانندگان فهیم هستم، اما در حقیقت کتاب به جهت درهم تنیدگی حوزه فرهنگ و رسانه واکاوی و پژوهشی در پرداختن به مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید است.

وی با اشاره به اینکه کتاب سواد رسانه ای اثر دوم خود برای تألیف است، افزود: نقش و جایگاه سواد رسانه‌ای در شرایط کنونی موضوعی بسیار مهم و از مهم ترین ضروریات زندگی اجتماعی مردم است.

مؤلف کتاب «مبانی فرهنگ و رسانه در عصر جدید» از همه کسانی که در زمینه نگارش و تدوین این اثر به هر گونه‌ای با مساعدت‌های خود یاری‌گر مولف بوده‌اند، قدردانی کرد.

درخشان از حسین پور مدیر موسسه انتشاراتی فرهنگ مانا در تهران که همکاری ویژه ای داشتند هم قدردانی کرد.

 
 
 
 
 
کد خبر 1039130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha