تحریم ها باعث شد اقتصاد بدون نفت را عملا تجربه کنیم!

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ سال است به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم و در سال های اخیر شدت یافتن تحریم ها باعث شد اقتصاد بدون نفت را عملا تجربه کنیم!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز در بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اظهار داشت: سال های 98 و 99 را با تجربه حوادثی مثل سیل، زلزله، آتش‌سوزی، کرونا و مسائل عدیده اقتصادی پشت سر گذاشتیم و البته هنر مدیریت هم اداره امور در شرایط سخت است. 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر در شرایط وفور نعمت قرار بگیریم و هیچ تنگنایی نباشد هنری نکرده ایم، افزود: مجموعه دستگاه های اجرائی استان در حوزه عملکردی برنامه و بودجه، اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی و خزانه خوش درخشیدند و مدیریت جامعه در این شرایط دشوار اقتصادی  دست مریزاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی افزایش مستمر هزینه ها و تخصیص 50 درصدی منابع مالی، پیشرفت پروژه ها را دشوار می سازد؛ از طرفی هم انتظارات و توقعات مدام در حال افزایش است؛ در چنین شرایطی مدیریت کار آسانی نیست. 

پورمحمدی تصریح کرد: روند توسعه استان آذربایجان شرقی علیرغم تنگناها متوقف نشد؛ بلکه در برخی عرصه ها و حوزه هایی مثل امور زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی شاهد روند روبه رشد توسعه و شتاب فعالیت ها بودیم که حاصل تدبیر، مدیریت صحیح منابع و انظباط مالی است.

وی یادآور شد: ما از مشکلات و تنگی معیشت مردم اطلاع داریم و باید از مردم، اصناف و کسبه تشکر کنیم که در این شرایط سخت، مالیات خود را به موقع پرداخت کردند و وصولی مالیات ما بالای 100 درصد بود.

کد خبر 1039151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha