۱۵ سالن سینمایی استاندارد در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت تعداد چشمگیری سینما در سال های اخیر گفت: در زمان حاضر ۱۵ سالن سالن استاندارد در استان در دست ساخت است.

«علی محرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی بستان آباد ترتیب یافت، ‌اظهار داشت: در  استان آذربایجان شرقی ۳۰ سالن سینما وجود دارد که چهار مورد از آنها سینما سیار می باشد .

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۵ سالن سینمایی با استانداردهای روز در استان در حال ساخت و تکمیل  است، افزود: متاسفانه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی ۴ سانتی متر برای هر نفر می باشد که در شان مردم این استان نیست.

محرمی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر می تواند مشکلات و کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی  را بهبود بخشد، اضافه کرد: سرمایه گذاری در این حوزه توجیه اقتصادی دارد و دولت نیز حمایت می کند.

وی از عضویت سه هزارو ۷۰۰ نفر در صندوق اعتباری هنر در استان خبر داد و افزود: برای سه هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد هنرکارت صادر شده است.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عضویت در صندوق اعتباری هنر تا آخر اسفند تمدید شده است، افزود: ۹۰ گروه در حوزه نمایشی در استان به ثبت رسیده که در هسته مرکزی آن ۵۸۰ نفر عضویت دارند.

کد خبر 1039157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha