تبعیت از دستورات ستاد کرونا در ایام نوروز ضرورت است

به گفته علی اکبری، تبعیت از دستورات ستاد کرونا و در کنار آن استفاده از امکانات روز به برای صله رحم و دور ریختن اختلافات و دوری از گناه باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن دعوت همه مسلمانان به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد(ع)، اظهار داشت: نسخه درمان و شفای جامعه کنونی همان الگوی امام سجاد علیه السلام در راهبری فرهنگی جامعه است یعنی علاوه بر جهاد علمی و جهاد فرهنگی اهتمام ویژه بر بسط اخلاق الهی و فرهنگ مناجات با خدا باید در دستور کار فعالان فرهنگی باشد.

 

حجت الاسلام علیرضا علی اکبری با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت در ایران در سال ۱۳۲۹ افزود: ملی شدن صنعت نفت یعنی نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران که برای نجات سرمایه‌های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می‌رود.

 

وی در ادامه با تبریک سال نو و آغاز قرن جدید و ضمن سفارش اکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: تبعیت از دستورات ستاد کرونا و در کنار آن استفاده از امکانات روز به برای صله رحم و دور ریختن اختلافات و دوری از گناه باید مورد توجه باشد.

 

علی اکبری با اشاره به روز پنج شنبه ۵ فروردین و یازده شعبان المعظم، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و با بیان اینکه قدر و منزلت این بزرگوار در بیان دوست و دشمن چنان است که می‌توان از ایشان به عنوان یک اسوه و الگوی خوب بر سبک زندگی اسلامی بهره جست، افزود: آن حضرت اسوه دینی تاریخی و حماسی است.

 

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری بر سال‌های شمسی و اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد داشته و سال ۹۹ را جهش تولید نامگذاری کرده بودند، یادآور شد: بنابر روایت آمارها و متغیرهای اقتصادی این مهم در سال ۹۹ اتفاق نیفتاده و اقتصاد کشور آنگونه که باید، به خاطر علل مختلفی چون تاثیر از بیماری کرونا بی‌ثباتی نرخ ارز، جذاب نبودن ورود سرمایه و داغ بودن بازار دلالی در این راه پیش نرفت.

 

امام جمعه ماهنشان از همه مسوولین خواست با توجه ویژه و کار کارشناسی در رونق اقتصادی تلاش کنند و تاکید کرد: رسیدن به رونق اقتصادی و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب یک کار جمعی بوده به همت مضاعف مجلس دولت و قوه قضاییه نیاز دارد.

 

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به انتشار سند امنیت ملی آمریکا که در آن چشم انداز آینده سیاست خارجی آمریکا ترسیم شده است، اذعان داشت: در این سند ۲۲ صفحه‌ای نام ایران چهار بار تکرار شده و در این سند بایدن نیز مانند دولت‌های قبلی این کشور، اتهامات بی‌اساس و نخ نما شده علیه ایران را تکرار کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این سند نشان می‌دهد گرگ،گرگ است، امریکا همان آمریکا است و بین دولت ترامپ و بایدن فرقی نیست و نباید فریب برخی از عقب نشینی کلامی و عملی کوتاه مدت را خورد.

 

علی اکبری با اشاره به ورود ترکیه در جنگ یمن که جز شکست و سرافکندگی برای دولت ترکیه ندارد و از مردم متدین خواست برای پیروزی رزمندگان یمن در این روزهای سرنوشت ساز دعا کنند.

 

امام جمعه ماهنشان در پایان با گلایه از تورم و گرانی‌های اخیر از همه مسوولین خواست تا نهایت همت خود را به کار گیرند و نظارت‌ها را افزایش دهند تا جلوی زیاده خواهی بعضی افراد را بگیرند چراکه هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد فقط و فقط نظارت و مدیریت صحیح لازم است.

کد خبر 1039273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha