«طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» منتشر شد

کتاب «طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» نوشته «سهیل معظمی گودرزی»از سوی انتشارات «میعاد اندیشه» منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» نوشته «سهیل معظمی گودرزی» مشتمل بر 300 صفحه از سوی انتشارات «میعاد اندیشه» به تازگی منتشر شده است.

 

کتاب «طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» شامل پنج فصل است. تعاریف و مفاهیم کلی شخصیت و عوامل مهم در شکل گیری شخصیت، طبقه بندی و معرفی نظریه پردازان شخصیت و نظریه های آنها (40 نفر از مهمترین نظریه پردازان)، طبقه بندی و تشخیص اختلالات شخصیت، توصیف بالینی، سبب شناسی و درمان آنها، طبقه بندی و معرفی انواع تیپ های شخصیتی برای انتخاب همسر، شغل و غیره، اشاره به پرسشنامه ها و تست های مورد نیاز برای تشخیص و ارزیابی اختلالات شخصیت عناوین فصول این کتاب هستند.

 

«سهیل معظمی گودرزی» روانشناس ، پژوهشگر و نویسنده است. مجموعه سه جلدی سیمای حضرت علی(ع) در ادبیات شعر فارسی، کاهش وزن و درمان چاقی به روش مایندفولنس و ترک اعتیاد به روش تحریک الکتریکی فرا جمجمه ای از جمله کتابهایی است که معظمی گودرزی به رشته تحریر در آورده است.

 

در قسمتی از کتاب «طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» می خوانیم: هاینس کوهات در 3 مه سال 1913 در وین اتریش به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده بود. در ادامه او در شیکاگو یک عضو برجسته موسسه روانکاوی شد و از طرفداران سرسخت دیدگاه روانکاوی سنتی بود که غالبا در آمریکا به شوخی کوهات را به عنوان آقای روانکاوی صدا می زدند. کوهات معتقد بود که ارتباطات، نه سائق های غریزی اساس شخصیت انسان است. کوهات در نظریه شخصیت خود بر تشکیل خود هسته ای تاکید دارد که وی آن را به صورت شالوده ای برای مستقل شدن قادر به ابتکار عمل و منسجم کردن آرزوها و آرمان ها توصیف می کند. خود هسته ای از روابطی شکل می گیرد که بین کودک و به اصطلاح اشیای خود در محیط برقرار می شوند. این اشیای خود افرادی هستند که نقش آنچنان مهمی در زندگی ما دارند که در کودکی باور می کنیم آنها جزیی از خود ما هستند. معمولا مادر شی خود اصلی است. کوهات معتقد بود که نقش او این است که علاوه بر نیازهای جسمانی نیازهای روانی کودک را نیز ارضا کند.

 

در قسمت دیگری از این کتاب آمده است:

اختلال شخصیت پارانوئید (PPD)

ویژگی های کلی

دارای شک و بی اعتمادی غیر منطقی هستند.

حالت تدافعی و حساسیت بیش از حدی نسبت به دیگران دارند

اغلب متخاصم، تحریک پذیر و خشمگین اند.

به همسر خود سوء ظن دارند

حس اینکه دیگران به آنها دروغ می گویند یا فریبشان می دهند

اعتقاد به اینکه دوستان و خانواده بی صداقت و غیر قابل اعتماد هستند

معمولا سرد، حسود، تودار، مرموز و جدی هستند.

در جست و جوی معانی پنهان در مکالمات و حرکات افراد

 

گفتنی است، کتاب «طبقه بندی نظریه های شخصیت و اختلالات آن به همراه تشخیص و درمان» نوشته «سهیل معظمی گودرزی» مشتمل بر 300 صفحه در شمارگان 500 نسخه با قیمت 90 هزار تومان از سوی انتشارات میعاد اندیشه چاپ شده است.

 

کد خبر 1039332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha