ضرورت ایده پردازی نسل جوان برای کارآمدسازی کانون مساجد

کارآمدسازی و اعتلای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به ایده پردازی و بهره گیری از خلاقیت جوانان و نوجوانان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، از جمله مراکز مردمی است و اقبال عمومی جوانان و نسل جدید باید از آن ها افزایش یابد که برای این تحقق این امر به برنامه ریزی و بهره گیری از ایده های نوین و شناخت نیازهای جامعه نیاز دارد.

 

برای این کار فرصت سازی برای جوانان ونوجوانان جهت ارائه ایده های نوین لازم بوده و البته در گذشته برخی از کانون های مساجد به این موضوع توجه داشته اند اما با برنامه ریزی های صورت گرفته اخیر در ستاد فهما این اتفاق هدفمند شده است.

کارآمدسازی و اعتلای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به ایده پردازی و بهره گیری از خلاقیت جوانان و نوجوانان نیاز دارد که باید به آن بیشتر توجه شود و مدیران مسئول کانون های مساجد به این امر اهتمام داشته باشند و متولیان حوزه فرهنگ و هنر کشور نیز باید قدرشناسی از این ظرفیت داشته باشند و از ایده ها حمایت کنند.

 

سال گذشته، مقدمه سازی خوبی بر اساس رواق دانش در این حوزه رقم خود که تداوم آن در دومین دوره فهما لازم است و از طرفی نیز تعیین شاخص های ارزیابی ایده ها و هدفمندسازی آن ها لازم است.

 

*ثبت بیش از 18 هزار ایده توسط اعضای کانون های مساجد کشور

 

۱۸ هزار ايده از سوي اعضاي کانون‌هاي مساجد سراسر کشور و بیش از هزار و 300 طرح بومی از سوی مدیران کانون های مساجد در سامانه بچه‌هاي مسجد به ثبت رسيده است.

 

این آمار از طرح های پیشنهادی که در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری بوده، فرصت های زیادی را برای برنامه ریزی و همچنین رفع چالش های جامعه فراهم می کند که بر اساس بررسی داوری ها، کانون فعال در این حوزه شناخته و معرفی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد اصفهان گفت: 112مدیر کانون این استان یک طرح بومی بر اساس نیاز منطقه و ضرورت جامعه در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسانده اند که قابلیت حمایت و اجرای آن ها وجود دارد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» افزود: 457 ایده نیز از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این منطقه در سامانه بچه های مسجد ثبت شده و امتیاز آن به کانون ها اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی عمومی و کلاس های آموزشی نیز از سرفصل های رواق دانش بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر در دوره های آموزشی عمومی و بیش از هزار و 600 عضو کانون مساجد نیز در دوره های اختصاصی این مراکز شرکت داشته اند.

 

نیستانی یادآورشد: این دوره های حضوری و غیرحضوری برگزار شده اند که شرایط کرونا بر اجرای حضوری برنامه ها اثر گذاشته است.

 

*کانون ام ابیها منتخب رواق دانش

 

 کانون فرهنگی و هنری ام ابیها شهرستان اصفهان در رواق دانش به عنوان مرکز شایسته تقدیر معرفی شده که برگزاری کلاس های آموزشی و ایده های ناب به عنوان شاخص موفقیت این مرکز فرهنگی و هنری بوده است.

 

*استفاده از ایده های کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی به آسیب شناسی جامعه نیاز داریم تصریح کرد: از ایده های کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی استفاده می شود که این مراکز ایده و طرح های کاربردی خود را به این این شورا ارائه کنند.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» ادامه داد: این طرح ها پس از طی مراحل کارشناسی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها، استان و حتی در سطح ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و چه بسا که بسیاری از مشکلات را رفع کند.

کد خبر 1039515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha