رفع تصرف ۲۱۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی جهرم

جوکار از رفع تصرف ۲۱۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان جهرم تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

«علی جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اقدام جهاد کشاورزی جهرم در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی، گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب تبدیل، تغییرکاربری و نابودی زمین های کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران بوده و حفاظت از اراضی کشاورزی یک وظیفه همگانی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با تأکید بر اقدام مستمر این مدیریت به منظور جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز، افزود: هرگونه تغییرکاربری در اراضی کشاورزی منوط به اخذ مجوز از اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی بوده و در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی می شود. 

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی جهرم در سال گذشته اقدام به رفع تصرف از اراضی کشاورزی کرده است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان این سال ۲۱۰ هزار مترمربع اراضی شهرستان جهرم رفع تصرف شده است.

 

جوکار با اشاره به اینکه حفظ اراضی کشاورزی شامل مزارع و باغ ها در سرتاسر ایران اسلامی به عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشوری هرگونه تخریب و نابودی زمین های کشاورزی امری ناپسند و خلاف قانون بوده و به فرموده مقام معظم رهبری تخریب و تغییر کاربری این عرصه ها خسارتی غیر قابل جبران و خلاف مصالح کشور است.

 

وی تصریح کرد:در اجرای این ماموریت مهم سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به عنوان یک رسالت دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود دانسته و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در راستای حفظ منابع پایه و تامین امنیت غذایی جامعه از زمین های زراعی و باغ های سراسر کشور محافظت کند.

 

جوکار با تاکید بر اینکه در ایام نوروز نیز جهاد کشاورزی جهرم فعالیت گسترده خود را به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی ادامه می دهد، تاکید کرد: در تعطیلات نوروز گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در شهرستان جهرم فعال است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم در پایان گفت: از همشهریان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری اعم از خاکبرداری و خاکریزی، احداث بنا، دیوارکشی و... مراتب را به سامانه گویای امور اراضی کشور (131) اطلاع دهند.

 

کد خبر 1039555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha