۵۰۰۰ هزار میلیارد ریال به زلزله سی سخت اختصاص یافت/مردم سی‌‌سخت پاییز سختی نخواهند داشت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که تاکنون ۵ هزار میلیارد ریال به زلزله سی سخت اختصاص یافته است اظهار امیدواری کرد منازل زلزله زدگان به زودی ساخته شود و مردم سی‌‌سخت پاییز سختی در پیش نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «اسحاق جهانگیری» ظهر امروز (۲ فروردین ماه) در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که سال ۱۴۰۰، سال گشایش مردم ایران است، اظهار کرد:  مردم سال سختی پشت سر گذاشتند، اما صبوری و بزرگواری آنها منجر به تحمل همه سختی‌ها شد‌.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم انتظار دارند خدمتگزاران در سال جدید تلاش کنند تا این سختی و فشارها به حداقل برسد، گفت: دشمنان و ضد انقلاب با تبلیغات مسموم سعی کردند آینده ایران را تیره و تار نشان دهند اما ملت ایران سربلند بودند.

 

جهانگیری زلزله سی سخت را یکی از مشکلات مازاد در کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت دانست و ادامه داد: خدا را شاکریم که در زلزله تلفات جانی نداشتیم اگر خسارت جانی داشتیم نمی‌توانستیم به راحتی اینجا بنشینیم و عید را تبریک بگوییم.

 

وی یادآور شد: آنچه مهم است اینکه در سال های اخیر در حوادث و بحران‌ها ملت ایران با تمام وجود پای این مسائل هستند، سرمایه بزرگی است که ملت، پای کار کشور، هم نوعان ایستاده و نوع دوستی بسیار بالایی دارند.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: ما با بحران زندگی می‌کنیم اما هنر ما به عنوان دولت، مدیریت این بحران‌ها است که عوارض را به حداقل برسانیم و مردم را هدایت کنیم.

 

جهانگیری با بیان اینکه زلزله سی‌سخت حادثه تلخی بود، افزود:  تعداد خانه‌های آسیب دیده نسبت به سایر موارد خیلی کم است دولت در زلزله کرمانشاه ۵۰ هزار واحد احداثی داشت.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زلزله سی سخت اختصاص یافته، افزود: از این میزان ۱۸۵ میلیون تسهیلات و کمک بلاعوض در شهر و  ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی است.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به صحبت های مردم سی سخت که از کم بودن میزان تسهیلات گلایه داشتند، بیان کرد: در صورتی که بنیاد مسکن و استاندار توافق کنند و به جمع بندی برسند که تسهیلات کم است، تسهیلات حتی بلاعوض تامین می شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه رئیس جمهور آخر تیر را پایان ساخت واحدهای سی‌سخت اعلام کرد، گفت: دغدغه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که مردم سی‌سخت  زمستان و پاییز را در خانه‌های خود باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: من مطمئنم با توانمندی نیروی مدیریتی ما، مردم سی‌‌سخت پاییز سختی نخواهند داشت و حتما سرپناه آنها ساخته می شود، ضمن اینکه آرزوی ما این است که قبل از پایان دولت این کار انجام گیرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که اینکه سی‌سخت می‌تواند بهترین کانون توریست باشد، عنوان کرد: سی‌سخت بازسازی شده بعد از زلزله از قبل بهتر خواهد بود و به عنوان دولت و نظام در اجرای رهنمودهای رهبری موظف هستیم سی سخت را در اسرع وقت بازسازی کنیم.

 

جهانگیری ضمن تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همه کسانی که به استان آمدند اذعان کردند که کهگیلویه و بویراحمد استاندار پای کاری دارد.

 

وی افزود: نیروهای مسلح در همه بحران‌ها کنار دولت بودند و ما از توانمندی‌های آنها استفاده کردیم .

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: به طور جدی از همه دستگاه‌ها می‌خواهم کاری کنند که مردم زلزله‌زده هر روز احساس آرامش بیشتری کنند..

کد خبر 1039869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha