کرونا وحشتناک تر از همیشه در هفته های آینده/ مرگ کرونایی در انتظار کهگیلویه و بویراحمدی ها

یزدان پناه از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز سه شنبه (۳ فروردین) «پرویز یزدان پناه» گفت: هم اکنون 198 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 70 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 
رئیس علوم پزشکی یاسوج، افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 26355 مورد گزارش شده است.
 
وی تصریح کرد: از 556 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 31 درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در گچساران (58 درصد موارد مثبت)، بویراحمد و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین 765 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 8 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد بودند.
 
یزدان پناه اظهار کرد: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس در کشور بیشتر شده و باید با مشارکت بیشتر مردم جلوی انتشار این ویروس را بگیریم .
 
 وی افزود: طی یک سال گذشته تلاش ها و اقدامات زیادی برای کنترل بیماری صورت گرفت که مشارکت مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، موجب به ثمر رسیدن این تلاش‌ها شده است.
 
رئیس علوم پزشکی یاسوج، در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی در بدترین وضعیت قرار داریم و اگر دستورالعمل های بهداشتی کاملا رعایت نشود در ٢ تا ٤ هفته آینده شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از بیماران کرونایی در استان خواهیم بود.
 
کد خبر 1039963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha