ضرورت ادامه همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی

کوشکی با اشاره به تغییر رنگ سه شهرستان لرستان به رنگ نارنجی، گفت: متاسفانه شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان هستیم.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  وضعیت شیوع بیماری کرونا در سه شهرستان لرستان از رنگ زرد به نارنجی تغییر یافته است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تغییر وضعیت سه شهرستان به رنگ نارنجی زنگ خطری برای شیوع موج جدید بیماری کرونا در استان است.

 

وی با انتقاد از کاهش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، افزود: برای کنترل و مهار بیماری کرونا نیاز به ادامه همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله اجتماعی است.

 

کوشکی ادامه داد: به مردم توصیه می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانتان مراقبت کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده تا یک فروردین ماه جاری، شمار مبتلایان به کرونا در لرستان به  72 هزار و 107 نفر افزایش یافته است.

 

کوشکی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا  اول فروردین ماه جاری در مجموع 247 هزار و 639 نمونه به آزمایشگاه ارسال شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه جواب 245 هزار و 836نمونه داده شده است، افزود: تاکنون 173 هزار و 722 نمونه منفی اعلام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: 72 هزار و  107 نفر در استان لرستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و هزار و 370 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

 

کد خبر 1039988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha