سقز از شهرهای پیشرو کشور در حوزه ترویج کتاب است

عیسی فلاحی گفت: شهرستان سقز از شهرهای پیشرو و موفق کشور در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عیسی فلاحی رئیس اداره امور فرهنگی مطبوعات و رسانه اداره کل ارشاد در سفری که به منظور قدردانی از خبرنگاران و مدیران رسانه و فعالان فرهنگی به شهر سقز کرده بود، گفت: در این چند سال اخیر رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان سقز در پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خدمات شایان توجهی در حوزه رسانه انجام دادند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

 

وی افزود: حقیقتا چهره‌های فعال و موفق عرصه رسانه و حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی شهرستان سقز که موفق به کسب عناوین برتر کشوری در سال ۹۹ شده بودند جای تقدیر دارد.

 

فلاحی اضافه کرد: از آنجا که شهرستان سقز در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی از شهرستان‌های پیشرو و موفق در کشور محسوب می‌شود استان کردستان به واسطه چنین چهره‌های و چنین فعالانی همواره به خود می‌بالد.

 

رییس اداره فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه جشنواره‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور و به صورت ملی در طول سال برگزار می‌شود، اعلام کرد: شهرستان سقز به واسطه موسسات و افراد فعال در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی همواره دارای جایگاه و رتبه مناسبی در این جشنواره‌ها بوده است.

 

فلاحی به فعالیت رسانه‌های سقز اشاره کرد و اظها داشت: کسب عنوان رتبه اول در استان کردستان در اعلام نتایج دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری تخصصی و عمومی از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی «پایگاه خبری واکاوی» نشانه‌ای از توانمندی‌های رسانه‌ای جوانان شایسته سقزی است.

 

وی همچنین در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سقز  در ابتدای سال اظهار کرد: در سالی که شیوع بیماری کرونا باعث نوعی نقصان و تعطیلی در تمامی فعالیت‌های فرهنگی شده بود و تلاش اعضای پایگاه خبری واکاوی سقز شایان قدردانی است.

 

فلاحی اذعان داشت:  اداره امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل ارشاد آمادگی دارد در جهت تامین خواسته‌های اهالی رسانه سقزی برای بیمه و عضویت در صندوق اعتباری حمایت از خبرنگاران و نویسندگان و هنرمندان شرایط لازم را فراهم کند.

 

وی در خصوص عضویت فعالان رسانه شهرستان سقز در خانه مطبوعات استان گفت: با رایزنی‌هایی که با خانه مطبوعات استان صورت خواهد گرفت تلاش می‌شود تا زمینه عضویت اعضای فعال رسانه‌ای سقز در خانه مطبوعات استان کردستان نیز فراهم شود.

 

وی همچنین از حاضرین در این نشست خواست، برنامه‌های مناسب و مورد نظر افراد در بخش رسانه برای برگزاری در سال ۱۴۰۰ مکتوب به اداره شهرستان اعلام کنند و از تلاش‌های خانه مطبوعات شعبه سقز در راستای برگزاری کلاس‌های آموزش در حوزه رسانه در فضای مجازی نیز تقدیر و تشکر کرد.

در پایان با اهدای لوح تقدیر به ۹نفر از فعالان رسانه‌ای و مروجان کتاب و کتابخوانی شهرستان سقز تقدیر شد.

کد خبر 1039998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha