حوادث ترافیکی در جاده های استان کرمان ۵ برابر بیشتر از کرونا جان هموطنان را گرفت

رییس اورژانس کرمان گفت: در کنار اینکه حساسیت ها از کرونا نباید سلب شود اما حوادث ترافیکی طی هفت روز اخیر در سطح جاده های استان ۵ برابر بیشتر از کرونا جان هموطنان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید محمد صابری، چهارشنبه(4 فروردین) در جلسه مشترک قرارگاه امام رضاعلیه السلام و نوروز 1400 که با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد؛ گزارشی از فعالیت اورژانس طی روزهای اخیر داد و گفت: طی 24 گذشته 2 مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی و انتقال 129 مصدوم این حوادث را به بیمارستان های استان داشتیم.

 

 

رییس اورژانس کرمان با اشاره به اینکه طی همین مدت 179 بیمار سایر حوادث به بیمارستان های استان منتقل شده؛ اظهار کرد: این یعنی در 24 ساعت اخیر 42 درصد مأموریت های اورژانس اختصاص به حوادث ترافیکی دارد که آمار زیادی است.

 

 

وی با بیان اینکه از ساعت 7 و نیم صبح 27 اسفند که طرح آغاز شده تاکنون 35 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در سطح جاده های استان داشتیم و در همین حال فوتی های ناشی از کرونا طی این مدت 7 مورد بوده؛ افزود: در کنار اینکه حساسیت ها از کرونا نباید سلب شود اما حوادث ترافیکی طی هفت روز اخیر در سطح جاده های  استان 5 برابر بیشتر از کرونا جان هموطنان را گرفته است.

 

 

دکتر صابری فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی جاده های سطح استان را از 27 اسفند سال گذشته تا ساعت 7 و نیم صبح امروز را به ترتیب 4، 11 ، 4، 3، 2، 5 و 6 نفر اعلام و تصریح کرد: حادثه 28 اسفند حادثه خودروافغانی کش بود که 8 مورد فوتی ثبت کردیم و افغانی کش ها همچنان در سطح استان ناامنی های ویژه خود را دارند.

 

 

وی ادامه داد: در مجموع طی هفت روز  اخیر هزار و 554 بیمار و مصدوم را اورژانس به بیمارستان ها انتقال داده که 862 نفر مربوط به بیماران و سایر حوادث و  ۶۹۲ نفر مربوط به حوادث ترافیکی است که 44 و نیم درصد از موارد انتقالی را حوادث ترافیکی به خود اختصاص داده  که عدد قابل توجهی است زیرا ترددها مثل سال گذشته محدود نیست.

 

 

رییس اورژانس کرمان با اشاره به اینکه طی بیش از دو ماه گذشته استان وضعیت ثابتی به لحاظ کرونا داشته و طی 10 روز گذشته نسبتاً کاهش مختصری داشتیم و موارد مثبت بستری به صورت مختصر افزایش یافته؛ افزود: تا صبح امروز موراد بستری کووید 19 در سطح بیمارستان های استان 91 نفر و موارد مشکوک بستری 206 هستند که 68 نفر در آی سی یو و 34 نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

کد خبر 1040112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha