طوفان به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می رسید / تندباد تداوم خواهد داشت

محمدی گفت: پیرو هشدار هواشناسی و با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین وزش باد در برخی از مناطق استان اردبیل به ویژه در شهرستان گرمی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طبق ارزیابی نقشه های هواشناسی طی امروز چهارشنبه ۴ فروردین ماه با فعالیت سامانه بارشی آسمان استان ابری و در مناطقی همراه با بارش باران گاهی به صورت رگبار باران پیش بینی می شود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: تمرکز بارش باران بیشتر در نواحی منتهی به کوه سبلان و بخش هایی از جنوب استان انتظار می رود.

 

وی ادامه داد: پیرو هشدار هواشناسی و با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین، از حوالی ظهر امروز 4 فروردین ماه وزش باد در سطح استان تشدید شده و سرعت آن در مناطق مرکزی، جنوبی و بخش هایی از شهرستان گرمی گاهی بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید و از اینرو توجه به هشدار هواشناسی توصیه می شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در روز پنجشنبه ۵ فروردین ماه از شدت بارش ها کاسته شده اما وزش بادهای تند تا شدید در بیشتر مناطق استان تداوم خواهد داشت.

 

محمدی اضافه کرد: از صبح جمعه ۶ فروردین ماه با پایداری نسبی شرایط جوی شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با هوای خنک بهاری در سطح استان خواهیم بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان عنوان کرد: از عصر جمعه در مناطق شمالی و نوار شرقی استان با شمالی شدن وزش بادها به تدریج آسمان ابری و مه آلود شده و از روز شنبه هفته آینده با نفوذ توده هوای سرد به منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در اغلب مناطق استان بارش باران در مناطق کوهستانی بارش خفیف برف نیز انتظار می رود.

کد خبر 1040226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha