ساده‌انگاری کرونا/ هجوم مسافران به ماسال و اسکان بیش از ۱۵ هزار نفر در اقامتگاه‌ها

مسافرت صدها هزار نفری به خطه گیلان زمین و شلوغی جاده‌ها، همان ساده‌انگاری است که می‌تواند بار دیگر رنگ آبی را از نقشه ایران حذف کند و روزهای سیاه کرونایی را در فروردین رقم بزند

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری؛ در حالی که شهرستان ماسال در ماه گذشته از نظر شیوع ویروس کرونا به رنگ آبی درآمد، اما کانون گردشگران و مسافران، شمال کشور و به ویژه شهرستان ماسال را هدف قرار دادند تا به احتمال قریب به یقین تا ۲ هفته آتی رنگ آبی این خطه به نارنجی و قرمز متمایل شود.

 

هم اکنون نیز با توجه به تعطیلات نوروزی، همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، موجی از مسافران به سمت شهرستان ماسال سرازیر و خیل مسافران بدون توجه به بیماری کرونا به صورت فشرده وارد ماسال شدند و این امر همچنان ادامه دارد.

 

در این مسافرت‌ها  بیشتر گردشگران و مسافران شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند که این امر کنترل شیوع کرونا را مختل می‌کند.

 

اگرچه در روزها و هفته‌های پیشین، با همراهی مردم و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های ماسال کاهش یافته بود و وضعیت کرونایی حدود یک ماه آبی بود اما با شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود دوباره بستری‌ها افزایش یابد.

 

 

از سوی دیگر هجوم بی مهابای مسافران از اقصی نقاط کشور به شهرستان ماسال منجر به عکس العمل‌های متفاوتی از سوی ساکنان این نقطه از گیلان شده که در فضای مجازی نیز بازتاب یافته است، مردم این منطقه اگر چه مهمان نوازیشان زبانزد عام و خاص است اما با انتقاد از پذیرش گردشگر در روزهای اخیر این امر را متضاد با دستورالعمل‌های کرونایی دانسته‌اند.

 

برخی دیگر که بیشتر دغدغه مذهبی داشته‌اند، به این امر انتقاد کرده‌اند که چرا فقط مراسم‌های مذهبی مشمول ممنوعیت کرونا هستند و دستورالعمل‌ها فقط برای این حوزه به دقت و شدت اعمال می‌شود.

 

 

«وحید پورحضرت» با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیتی برای ورود و خروج مسافران به شهرستان وجود ندارد اظهار کرد: سال گذشته ورود به شهرستان محدود شده بود اما اکنون که محدودیت‌ها برداشته شده است هیچگونه منع ورود و خروج برای گردشگر وجود ندارد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه لازمه این همه حضور رعایت پروتکل‌های بهداشتی است افزود: به اقامتگاه‌های مجوزدار شهرستان هم ابلاغ شده تا تست منفی کرونا را از مسافران دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران و عموم مردم شهرستان با جدی گرفتن کرونا از سلامتی خود و اطرافیان غافل نشوند گفت: با اتخاذ تمهیدات بهداشتی و رعایت موازین و تمهیدات لازم از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مانع بروز همه گیری بیماری بعداز ایام تعطیل، افزایش بستری‌ها و تغییر وضعیت کرونایی شهرستان و به ویژه جلوگیری از انتشار نوع جدید و خطرناک کرونا شویم.

 

 

*اسکان بیش از 15 هزار مسافر در اقامتگاه‌های ماسال

«مجید کوهی» با تبریک سال نو تصریح کرد: از یکم تا چهارم فروردین ماه سال جاری بالغ بر یک هزار و 356 نفر در سامانه جامع آمار و اطلاعات ثبت شده‌اند که در اقامتگاه‌های مجوزدار شهرستان اقامت دارند.

 

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماسال افزود: بیش از یک هزار خانه کاشانه مجوزدار و غیرمجوز دار در ماسال و شاندرمن در حال فعالیت هستند که بیش از 15 هزار نفردر این مراکز اسکان دارند.

 

وی با اشاره به آزمایش pcrو یا انجام تست راپید توسط مسافران گفت: تست به صورت داوطلبانه و خودجوش با کمک مسافران انجام می‌شود و این روند تا پایان تعطیلات در سطح شهرستان ادامه دارد.

 

کوهی تصریح کرد: برخی از مجموعه‌داران با پیشنهاد به مسافران برای تست کرونا با همکاری شبکه بهداشت این تست را انجام می‌دهند که استقبال خوبی توسط مسافران از این موضوع شده است.

 

گفتنی است، مسافرت صدها هزار نفری به خطه گیلان زمین و شلوغی جاده‌ها، همان ساده‌انگاری است که می‌تواند بار دیگر رنگ آبی را از نقشه ایران حذف کند و روزهای سیاه کرونایی را در فروردین رقم بزند.

کد خبر 1040314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha