بیانات رهبری در ابتدای سال نو ترسیم نقشه راه آینده کشور است 

حمید بامری گفت: بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو ترسیم نقشه راه آینده کشور است و ان شاءالله همه برای رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و نظام اسلامی تلاش و همت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۶ فروردین حجت الاسلام «حمید بامری» با اشاره به روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: بهترین دوران عمر هر انسانی دوران جوانی است کسی که از این دوران به خوبی استفاده کند در دوران پیری کمتر دچار لغزش می شود، هر کسی که چه از لحاظ مادی و چه معنوی به موفقیت رسیده به این دلیل بوده که از دوران جوانی استفاده صحیح و بهینه کرده است.


امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: آفت های زیادی دوران جوانی را تهدید می‌کند بنابراین جوانان باید این آفت ها را شناخته و با آنها مبارزه کنند چرا که اگر شناخت و مبارزه نباشد زندگی را باخته ایم.


وی اتلاف وقت را یکی از آفت های دوران جوانی، برشمرد و افزود: اگر انسان از عمر و جوانی خود به درستی بهره گیرد می‌تواند آینده سعادت بخش روشنی برای خود به ارمغان آورد.


حجت الاسلام بامری عدم برنامه و هدف را مهمترین عامل اتلاف عمر قلمداد کرد و یادآور شد: بی هدفی در زندگی، آینده را از انسان می‌گیرد و انسان بی هدف همیشه سردرگم است و یکی دیگر از آفت های دوران جوانی، کارهای بیهوده و عدم پذیرش نصیحت است پس جوانان باید با این آفت ها مبارزه کرده و قدر دوران جوانی را بدانند.


خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو، ابراز کرد: از سخنان ایشان چنین برمى آید كه حضور در میدان پشتیبانى از تولید و زدودن موانع فقط كار مسئولین نیست بلکه آحاد مردم در آن نقش دارند.


وی ادامه داد: پس لازم است در اینجا به خودمان نیز انتقاد كنیم، آیا غیر از این است كه بسیارى از این پشتیبانى‌ها و مانع ‌زدایى نیاز به فرهنگ‌سازى و كار فرهنگى دارد؟ ما در این سه سال در این‌باره چه كرده‌ایم؟ باید همه تلاش کنیم تا ان شاءالله شعار امسال محقق شود و این مهم محقق نمی شود مگر این که همگی به میدان عمل آمده و احساس تکلیف کنیم.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: یكى از تاكیدات پُرتكرار رهبر معظم انقلاب، مطالعه و بازخوانى رویدادهاى تاریخى به ‌خصوص تاریخ معاصر كشورمان است، نمونه بارز این تاكیدات، مدخل اولین سخنرانى معظم ‌له در ابتداى سال 1400 و ابتداى قرن پانزدهم شمسى است كه چنین فرمودند؛ «اگر بخواهیم یک مقایسه‌ كوچك و پُر معنا با هنگام ورود كشور در قرن قبلى یعنى 1300 كنیم، 1300 آغاز دیكتاتوری وابسته‌ رضاخان بود كه در واقع كودتاى انگلیسى به‌ وسیله و به‌ دست رضاخان بود و در حقیقت حكمرانی وابسته و دیكتاتورى و انگلیسى در كشور بود؛ این ورود در 1300 بود.


امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: امسال، سال ورود به 1400 و سال انتخابات است، یعنى حكمرانى مبتنى بر استقلال، بر آراء مردم، بر اتّكاء به نفس و اعتماد به نفس ملّى، این ورودِ امسال ما در این قرن، واجد یک تفاوت به این مهمّى با ورود در سال 1300 و ورود در قرن چهاردهم بوده است.



وی عنوان کرد: دوران صفویه یا زمان نادرشاه و دیگران، استبداد بود امّا نفوذ بیگانه نبود، از اواسط دوران قاجار و از اواخر دوران ناصرالدین شاه به بعد سلطه‌ خارجى هم وارد شد یعنى به‌طور دقیق از سال 1800 میلادى، نفوذ انگلیس‌ها در ایران شروع شد.


حجت الاسلام بامری افزود: نماینده‌ دولت هند که دولت انگلیسى بود، وارد كشور شد کار به جایى رسید كه سلسله‌ قاجار كه خود آنها نیز تحت تاثیر انگلیس‌ها بودند، به‌ وسیله‌ انگلیس‌ها برداشته شدند، یك سلسله‌ جدیدى به ‌وجود آمد، رضاخان را انگلیس‌ها آوردند، بعد به دلیلى او را بردند و پسرش را آوردند، بعد هم كه آمریكایى ها در اواسط كار وارد شده و همه‌ كاره‌ این كشور شدند هزاران مستشار آمریكایى آمدند، مردم‌ سالارى نقطه‌ مقابل این است یعنى اجازه نمى‌دهد استبداد باشد، اجازه نمى‌دهد كه سلطه‌ خارجى باشد، این مردم ‌سالارى است.


خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به فرازی دیگر از بیانات رهبری معظم انقلاب درباره فضاى مجازی، تصریح کرد: این اولین بار است كه ایشان از یلگى و ولنگارى رنج‌آور در فضاى مجازى این‌گونه روشن و صریح گلایه مى‌كنند، برخى تلاش نكنند كنترل فضاى مجازى را اولا مترادف با فیلترینگ معنا كنند و ثانیا تلاش نكنند كنترل مجازى را مختص ایران جلوه دهند، دقت كنیم! كنترل فضاى مجازى یک رویكرد جهانى است كه از لوازم حكمرانى در دنیاى مدرن است.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال نو ترسیم نقشه راه آینده کشور است و ان شاءالله همه برای رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و نظام اسلامی تلاش و همت کنیم.

کد خبر 1040540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha