تیر عربستان در یمن به سنگ خورد/ خنثی سازی برنامه های تروریستی متجاوزین

ائتلاف عربی به رهبری عربستان نتوانسته است دستاوردهای نظامی خود را در حمله یمن به دست بیاورد، به همین دلیل از برنامه های تروریستی برای ضربه زدن به این کشور استفاده کرده است، اما یمن تاکنون صدها برنامه تروریستی را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، درپی ناتوانی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در دستیابی به هرگونه دستاورد نظامی در استان های مختلف یمن و در رأس آن مأرب، ریاض صدها گروه تروریستی را به عمد به سمت تعدادی از استان های یمن هدایت کرد تا عملیات تروریستی را به عنوان اقدامی تلافی جویانه برای خسارت هایی که در نبردهای فعلی متحمل شده است، اجرا کند و به نوعی بر نیروهای صنعا فشار بیاورد.

 

براساس این گزارش، ائتلاف سعودی فراموش کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی آماده نظارت و خنثی کردن هرگونه عملیات امنیتی در شمال این کشور را دارند. تجاوز تنها شکل نظامی ندارد بلکه تجاوز امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است، به همین دلیل نیروهای یمن با قدرت در همه میدان های جنگ برای دفاع از ملت یمن و حمایت و محافظت از آنها دربرابر حملات ائتلاف سعودی آماده می شوند.

 

وزارت کشور در  دولت صنعا توانست یک حمله تروریستی به کارگردانی ریاض را خنثی کند. به طوری که مسئولان صنعا اعلام کردند که ریاض گروه های تروریستی خود از جمله القاعده و داعش را برای اجرای برنامه های تروریستی در تعدادی از استان های یمن هدایت می کند. این تروریست ها به بمب‌گذاری در مکان های عمومی و موسسه های خدماتی و جاده ها اقدام کردند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: نیروهای یمنی همه توطئه ها و نقشه های ائتلاف سعودی خنثی کردند و توانستند امنیت و ثبات را که از دهه های طولانی یمن آن را ندیده است، محقق کنند. ما 302 برنامه تروریستی و خرابکارانه را در تعدادی از استان های یمن خنثی کرده ایم. این برنامه های تروریستی قرار بود توسط گروه های جنایتکار حامی ائتلاف سعودی اجرا شود.

 

وزارت کشور صنعا تاکید کرد که 9 هزار و 709 تروریست وابسته به ائتلاف سعودی دستگیر شدند. این عناصر تروریستی وابسته به گروهک القاعده و داعش هستند که دستورالعمل های کشورهای متجاوزگر را برای ترور و بمب‌گذاری و اقدامات خرابکارانه دیگر دریافت می کردند.

 

ائتلاف سعودی یک ساختار تشکیلاتی برای القاعده در استان مأرب آماده کرده است. سرویس امنیتی و اطلاعات یمن در ششم مارس توانست این تشکیلات موسوم به «ولایت مأرب» را کشف کند. همچنین اطلاعات و اسامی بیش از 100 سرکرده و نیروی القاعده را به دست بیاورد.

 

دستگاه امنیتی یمن اعلام کرد: استان مأرب شریان اصلی گروهک القاعده و کسانی که در استان البیضاء به خصوص منطقه قیفه قبل از پاکسازی آن توسط ارتش و کمیته ای مردمی بوده است.

 

ریاض از گروهک های تروریستی از جمله القاعده و داعش برای از بین بردن کشورهای عربی از جمله یمن به منظور خدمت به دشمن صهیونیستی و آمریکا که همه تسهیلات نظامی و امنیتی را برای تحرک تروریست ها در جهان عرب فراهم می کند، استفاده می کند.

کد خبر 1040666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha