لزوم بررسی مزارع گندم در کوار نسبت به آفت سن

ریحانی گفت: کشاورزان در کوار برای جلوگیری از ایجاد خسارت، در اسرع وقت از وضعیت مزارع خود در مورد سن گندم مطلع شوند و در صورت نیاز مزارع خود را سم پاشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب ریحانی»، امروز (شنبه 7 فروردین) از آلودگی مزارع کوار به آفت سن گندم خبر داد و به خبرنگاران به صورت مجازی گفت: با توجه به بازدید های به عمل آمده از مزارع غلات و ردیابی های صورت گرفته، جمعیت سن مادری در بعضی از مزارع گندم به نرم مبارزه رسیده است.

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی کوار افزود: برای جلوگیری از ایجاد خسارت، کشاورزان باید در اسرع وقت برای  مشورت با کارشناسان حفظ نباتات، مدیران پارسل و کلینیک های گیاه پزشکی از وضعیت مزارع خود مطلع شوند و در صورت نیاز مزارع گندم و جو خود را سم پاشی کنند.

وی اضافه کرد: این آفت که پس از تابستان گذرانی در ارتفاعات به دنبال یافتن غذا در مزارع استقرار می یابد به شدت از بوته ها تغذیه می کند و با تغذیه از جوانه انتهایی تا 30 درصد کاهش عملکرد ایجاد می کنند.

ریحانی تاکید کرد: سمپاشی به موقع مزارع در این مرحله علاوه بر جلوگیری از خسارت کمی به محصول، مانع تخم ریزی سن شده و دیگر نیاز به سم پاشی در مرحله پوره نمی باشد.

کد خبر 1040761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha