‍ گلایه امام جمعه ماسال از عدم نظارت کافی در گردشگری شهر

حجت‌الاسلام موسوی از عدم نظارت کافی در مبحث گردشگری ماسال گلایه‌مند بود و گفت: برخی مسافر نماها، بی‌فرهنگی را در ماسال ترویج می‌کنند.

حجت‌الاسلام«سیدهادی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال با انتقاد از آزاد شدن ورود مسافران و گردشگران به گیلان و شهرستان ماسال توسط ستاد کرونا اظهار کرد: این طبیعی است که وقتی ورود مسافران را آزاد می‌کنیم شهرستان از وضعیت آبی خارج شود، همین الآن‌ هم نظاره‌گر ییلاقات باشیم، می‌بینیم که وضعیت صد در صد بر عکس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد کرونا است و در مسئله گردشگری پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به وجود برخی مسائل ضد فرهنگی توسط تعدادی گردشگرنما و مسافرنما افزود: مهمان حبیب خداست و قدم مهمان بر روی چشمان ماست اما مهمان هم باید حرمت میزبان را نگه دارد و نباید این موضوع یک طرفه باشد و فقط میزبان حرمت مهمان را نگه دارد.

 

وی با بیان اینکه عده‌ای خود را منتظر امام زمان(عج) می‌دانند اما همه این ادعاها زبانی است و در عمل ما چیزی ندیده‌ایم گفت: اگر منتظر واقعی هستند پس چرا نسبت به بزهکاری‌ها، منکرات، گناه، خلاف، کار حرام در ملا عام و دیگر مسائل که در جامعه اتفاق می‌افتد بی تفاوت هستند.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در جامعه ما، امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است و در قبال این کار مهم خود را مسئول نمی‌دانند و بعد هم‌ به راحتی از کنار این قضایا با بهانه‌های مختلف می‌گذرند و طبیعتاً این نوع انسان نمی‌تواند منتظرِ خوبی برای امام زمان(عج) باشد، اگر منتظر واقعی امام زمان هستیم‌ باید در عمل باشیم‌ نه حرف.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه در برابر سلامت جامعه همه ما وظیفه‌ای داریم و باید بدان عمل کنیم اذعان کرد: برخی مواقع‌ از طرف بعضی از دوستان متهم می‌شویم‌ که شما با کسب و کار و معیشت و اقتصاد مردم بازی می‌کنید، اینطور نیست، مردم ما مومن هستند، کسبه ما، همشهریان ما، مردم ما می‌خواهند مال حلال بخورند، نمی‌خواهند خدایی ناکرده مال حرام وارد زندگی خود کنند.

 

وی با بیان اینکه اجاره خانه به مسافر ایرادی ندارد اما باید جلوی مسافرنماها که ترویج فساد، فحشا، بی حیایی و شراب خواری و هزاران بی فرهنگی می‌کنند را گرفت تاکید کرد: اینطور نیست که بگوید به من‌ مربوط نیست، من‌کاسب هستم، خانه‌ای دارم در اختیار مسافر قرار می‌دهم و حلال یا حرامش به من مربوط نیست،نباید نگاه کنیم که یک عده لاابالی گری، فساد و فحشا و بی حیایی را در محیط ما ترویج کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: این درست است که یک مسافر از یک شهر بزرگتر به یک شهر کوچک وارد شده است اما قانون در این شهر نیز وجود دارد، این شهر بی قانون نیست، ان شاالله که همه ما از مردم تا دستگاه‌های نظامی و انتظامی و ... امر به معروف و نهی از منکر را که مثل نماز برما واجب است را فراموش نکنیم.

کد خبر 1040762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha