مجلس با وضع قوانینی در جهت کاهش بروکراسی اداری گام بردارد

آیت الله حیدری با اشاره به بروکراسی طولانی ادارات برای دریافت استعلام های یک کسب و کار تولیدی گفت: مجلس با وضع قوانینی در جهت کاهش بروکراسی اداری گام بردارد علاوه بر این دولت با طرح های مختلفی زمینه پشتیبانی از تولید را فراهم کند.

«آیت الله محسن حیدری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: همانگونه که در سال های گذشته شاهد بودیم شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که از سوی مقام معظم رهبری برای سال 1400 نامگذاری شده است، روح همان شعارهای اقتصادی سال های گذشته در آن وجود دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهمترین مسئله برای نظام جمهوری اسلامی موضوع اقتصادی است افزود: دشمن از منظر اقتصادی سال های بسیاری است که جنگ را علیه کشور آغاز کرده و تنها راه حل بی اثر کردن توطئه های دشمنان، تولید است.

 

وی با اشاره به اینکه خواسته مقام معظم رهبری این است که تولید به شکل جهش گونه ای صورت گیرد اضافه کرد: تولید می تواند گوشه های ورودی دشمنان برای ایجاد توطئه را از بین ببرد و مانع رسیدن به خواسته های دشمنان شود بنابراین توجه به مسئله تولید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

آیت الله حیدری با بیان اینکه مهمترین شرایط تولید پشتیبانی از آن است تصریح کرد: بخش خصوصی و مردم در صحنه تولید حضور دارند اما در عمل نیازمند پشتیبانی است که این پشتیبانی را دولت و نهادهای دولتی انجام می دهند؛ می توان اینگونه عنوان کرد که مانع زدایی خود یک نوع پشتیبانی برای تولید است.

 

وی با اشاره به بروکراسی طولانی ادارات برای دریافت استعلام های یک کسب و کار تولید عنوان کرد: شاهد هستیم که برای اعطای مجوز تولید بیش از ۲۰ نوع استعلام صورت می گیرد که تعداد بسیاری از آنها ضرورتی ندارد و این استعلام ها بعضا بیش از ۲ یا سه سال طول می کشد، مجلس شورای اسلامی باید با وضع قوانینی در جهت کاهش بروکراسی اداری گام بردارد و علاوه بر آن دولت با اجرایی کردن طرح های مختلفی زمینه پشتیبانی از تولید را فراهم آورد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ورود قوه قضایه برای مجازات مانعان تولید تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه در کشور ظرفیت های بسیاری برای تولید وجود دارد و ضروری است که با پشتیبانی صحیح از این ظرفیت ها زمینه تولید گسترده را در کشور فراهم کرد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها در خردادماه اشاره کرد و گفت: گرم کردن تنور انتخابات برای حضور حداکثری مردم از سوی گروه های سیاسی لازم است اما باید دقت شود که تبلیغات تبدیل به تخریب و اهانت به شخص یا جناحی نشود زیرا مردم تخریب ها و توهین را مشاهده می کنند و این موارد سبب خستگی و کاهش شور انتخابات می شود.

 

آیت الله حیدری در پایان یاد آور شد: افرادی که اقدام به تخریب می کنند از ۲ دسته خارج نیستند یا وابسطه به گروه های بیگانه هستند که حال آنها معلوم است یا نسبت به تخریب خود جاهل هستند که لازم است این آگاهی را به آنها بدهند که تخریب در درگاه خداوند مورد پسند نیست و در روز قیامت مجازات سنگینی برای آن وضع می شود.

 

کد خبر 1040776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha