۱۷ اثر در جشنواره نمایش نامه نویسی داوری شد

به گفته نجفی، ۱۷ اثر در جشنواره نمایش نامه نویسی داوری شد که یک اثر برگزیده انتخاب شد و اثر دوم و سوم نداشتیم و دو اثر هم توانستند شایسته تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان در اختتامیه جشنواره نمایش نامه نویسی اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت دهه فجر و با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور کشف و پرورش و حمایت نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان استان زنجان برگزار شد.

 

نجفی ادامه داد: موضوع نمایش‌نامه‌های شرکت کننده در این جشنواره آزاد بوده اما نمایش‌نامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام بود، در اولویت قرار داشتند.

 

به  این گفته وی، این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی برگزار شد.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 19 اثر به این جشنواره ارسال شد که 17 مورد وارد مسابقه شد، تصریح کرد: داوران جشنواره نیز از افراد مطرح در این حوزه بودند که صحبت‌های تاثیرگذاری درباره این جشنواره داشتند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد  استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی را برگزار کرد.

 

ایرج داودبیگی به برگزاری جشنواره تئاتر غواصان دریادل در زنجان اشاره کرد و گفت: محمدرضا الوند، زهرا خسروی، باقر سروش داوران این جشنواره بودند.

 

داودبیگی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «غواصان دریادل» برای نخستین بار در سطح استان زنجان و با اولویت پرداخت به زندگی شهدای استان زنجان به‌خصوص دلیر مردان غواص و خط‌شکن زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان زنجان و همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان برگزار شد.

 

کد خبر 1040849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha