شهر لاهرود وارث گنجینه تربت خراسان است

اسبری گفت: شهر لاهرود به جهت وجود بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) وارث گنجینه گرانبهای تربت خراسان است.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: امامزاده جلیل القدر حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) در حقیقت جواهری گرانبها از تربت پاک خراسان بوده که برای شهر لاهرود به ارث مانده است و بر این اساس شهر لاهرود به جهت وجود بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) وارث گنجینه گرانبهای تربت خراسان است.

 

خادم افتخاری و عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: زیارتگاه مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) در واقع شهر لاهرود را در زمره یکی از شهرهای سیاحتی و زیارتی استان اردبیل و حتی کشور تبدیل کرده است.

 

وی اظهار داشت: این زیارتگاه با داشتن پتانسیل های قوی ، اقلیمی و مذهبی موقعیتی مناسب را برای احداث مجموعه گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی در شهر لاهرود فراهم ساخته است.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه موقعیت ویژه این زیارتگاه در مسیر جاده آبگرم های شابیل و قوتورسویی و قله و دامنه سرسبز سبلان تصور خاصی در ذهن زائران و مسافران و گردشگران در طول سال های متمادی بوجود آورده است ، تصریح کرد : به برکت وجود زیارتگاه مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) هست که شهر لاهرود از حیث گردشگری مذهبی  جایگاه ویژه ای برای رشد و توسعه در استان و حتی کشور دارد.

 

اسبری یادآور شد: حضور گردشگران مذهبی در شهر لاهرود باعث شناسایی بیشتر فرهنگ و تاریخ غنی اسلامی این شهر برای نشان دادن تلاش ها و مجاهدت های مردم منطقه در حفظ شعائر اسلامی و دلبستگی های اعتقادی است.

 

خادم افتخاری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود خاطر نشان کرد: سالانه بیش از هزاران زائر به بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) مراجعه می کنند که برخی از آنان را زائران خارجی تشکیل می دهند، بنابراین علاوه بر بهسازی و زیباسازی  بقعه متبرکه و اطراف آن، برای بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی و دینی نیز باید در این زیارتگاه مقدس برنامه ریزی شود.

 

وی بر اهمیت توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دینی در شهر لاهرود به جهت قرار گرفتن بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) تاکید کرد و ادامه داد: صدور مجوز و تاسیس کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اقدام شایسته و ارزشمند و کار عظیم فرهنگی بود تا علاوه بر جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسایل فرهنگی و دینی نیز در این بقعه متبرکه پرداخته شود.

کد خبر 1041003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha