ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد

ناظمی گفت: جای خوشحالی است که ارگان‌ها و نهادهای غیر دولتی، بخشی از اعتبارات خود را برای ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار متولیان بنیاد علوی شهرستان چاراویماق اظهار داشت: مشارکت بنیاد علوی در حوزه فرهنگ بسیار ارزشمند و مبارک است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که ارگان‌ها و نهادهای غیر دولتی، بخشی از اعتبارات خود را برای ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی اختصاص دهند، چراکه منابع محدود دولتی، جوابگوی کمبودها نیست.

ناظمی افزود: مدیران و مسئولان شهرستان چاراویماق، برنامه ها و اهداف مورد نظر خود را در قالب یک تفاهم نامه ارائه دهند تا در حد توان و بضاعت خود، بتوانیم برای عملیاتی شدن آنها  اعتبار جذب کنیم.

همچنین «آیت شاهی» در این دیدار با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان چاراویماق در حوزه فرهنگ افزود: با وجود استعدادهای خوب فرهنگی در این شهرستان ، ضروری است هر چه زودتر سالن سینما و تئاتر در چاراویماق ایجاد شود.

مسئول بنیاد علوی شهرستان چاراویماق با بیان این‌که هدف بنیاد علوی فقط اجرای پروژه ها عمرانی و کشاورزی و ... نیست و در کنار آنها به مقوله فرهنگ هم نگاه ویژه دارد گفت  ما به این موضوع توجه داریم که کارهایی صورت گیرد که پس از اتمام مأموریت بنیاد علوی در شهرستان، آثار و نتایج آن برای مدت زیادی مشهود باشد.

شاهی گفت: بنیاد علوی آماده است با مشارکت بالای پنجاه درصدی با ارشاد استان ، سالن آمفی تئاتر ، سینما و نگار خانه شهرستان چاراویماق را احداث و تجهیز کند و در اختیار فرهنگ دوستان این شهرستان قرار دهد.

همچنین در ادامه این دیدار رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چاراویماق با اشاره به برنامه ها و ارائه گزارش از عملکرد خود گفت: با تمام محدودیت های مالی، برنامه ها و جشنواره های متنوع، در طول سال اجرا شده است که می تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و هنری شهرستان مؤثر باشد. 

اللهیاری گفت: تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان، سینما، سالن آمفی تئاتر و نگارخانه، اولویت برنامه های سال جدید در حوزه فرهنگ در شهرستان چاراویماق است که امیدواریم با کمک بنیاد علوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، به سرانجام برسد.

 

کد خبر 1041096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha