کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه در تبریز برگزار شد

نخستین کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه به همت بنیاد صحیفه سجادیه آذربایجان شرقی، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ نخستین کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه به همت بنیاد صحیفه سجادیه آذربایجان شرقی، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار شد.

«علی اصل هاشمی»، عضو هیئت مدیره بنیاد صحیفه استان در ابتدای این نشست به تشریح فعالیت‌‏های بنیاد پرداخت و برگزاری کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه را وسیله‏‌ای برای هم‌‏افزایی و ارتقای دانش پژوهشگران و سخنرانان در این زمینه دانست.

همچنین حجت الاسلام «مهدی عالی» امام جمعه موقت تبریز در این جلسه با تشریح فضای زندگی در زمان امام سجاد (ع)، گفت: در زمان ایشان انسان به طور کامل ارزش و اعتبار خود را از دست داده بود و امام سجاد در چنین فضایی به بیان تعالیم اسلامی پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه‏‌های مختلف دعا در زندگی مادی و معنوی انسان، ارتباط با جنبه‏‌های آموزشی دعا، نیاز انسان به دعا، جایگاه اصلی دعا و دعا کننده و مراتب دعا پرداخت.

عالی با اشاره به انواع دعا که شامل "دعاهای لفظی، مصداقی، دعای راستین با محدودیت علم، دعای ملحون، دعای قلبی و حالت طلب بدون بیان دعا" است، افزود: دعا کردن نیز به نوعی اجابت محسوب می‌شود و هنگامی خداوند به انسان توفیق دعا را عنایت می‏‌کند، به نوعی وی را اجابت کرده است.

بنیاد صحیفه سجادیه آذربایجان شرقی به همت اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی و جمعی از خیران در سال جاری در مسجد آقا علی تبریز و با هدف گسترش تلاوت و فرهنگ صحیفه در میان مردم و مساجد، راه‌اندازی شده است.

کد خبر 1040032

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha