برگزاری جشن مهدوی در کانون شهدای سرخاب تبریز

همزمان با اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، مراسم جشنی با حضور اقشار مختلف منطقه به همت کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز برگزار شد.

«جعفر محمدخانلی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درتبریز ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت و پربرکت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان مراسم جشن با حضور نمازگزاران و اهالی منطقه به همراه طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: وظیفه ما در دوران غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است.

وی افزود: تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده‌اند در زمان غیبت نیز متوجه ماست که همه این وظایف را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت؛ بزرگ‌ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است؛ اما با عنایت به اینکه انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه‌ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد.

محمدخانلی با بیان این‌که به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری و بسیجیان پایگاه بیرون مسجد به مناسبت نیمه شعبان چراغانی و تزیین شد، افزود: همچنین به همین مناسبت دیشب ندای "یا مهدی" به همراه برنامه نورافشانی درمحوطه بیرون مسجد طنین انداز و دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) قرائت گردید.

وی اظهار کرد: با کمک و مشارکت خیرین و ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان، تعداد ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت فعالان مسجدی طبخ و در قالب احسان صاحب عصر (عج) توزیع گردید.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب افزود: سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی در وصف ائمه اطهار (ع) توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجرای گروه سرود، مراسم نورافشانی خیابانی و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

کد خبر 1041393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha