وضعیت اسفناک مسجد تاریخی یاعلی در شأن تبریز نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: وضعیت اسفناک مخروبه‌ای مسجد قدیمی یاعلی در مرکز شهر و کنار بازار تبریز زیبنده شهر و بازاریان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم آغاز احیای مسجد جامع سید یاعلی تبریز، با اشاره به پیگیری‌ آیت الله سبحانی در زمینه ضرورت احیای این مسجد تاریخی، اظهار داشت: آیت الله سبحانی به قدری پیگیر مسأله بودند که متولیان امر پیرو فرمایش ایشان مقدمات مسأله را فراهم کردند و امروز شاهد کلنگ زنی برای بازسازی این مسجد تاریخی هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به ساخت رواق‌ها و مدرس‌هایی برای طلاب حوزه علمیه در کنار محل عبادت، گفت: اعتقاد داریم؛ اگر بخواهیم می‌شود و اکنون که وضعیت اسفناک مخروبه‌ای مسجد قدیمی یاعلی در مرکز شهر و کنار بازار تبریز زیبنده شهر و بازاریان نیست، امیدواریم تا همگی دست به دست هم بدهیم تا بازسازی این مسجد هر چه زودتر به سرانجام برسد.

وی گفت: امیدواریم با همت مسؤولان، خیران و بازاریان عزیز، این مسجد آباد شود تا از این وضعیت اسفناک و مخروبه نجات یابد، تا هم اهالی بتوانند در این محل، نماز بخوانند و عبادت کنند و هم توسعه‌ای برای حوزه علمیه باشد.

آل هاشم با اشاره به اهمیت و ارزش بالای آبادی مساجد، افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که تا جایی که بتوانیم و از دستمان برمی‌آید کمک کنیم تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این مسجد قدیمی باشیم.

وی ادامه داد: اصل حرکت انقلاب اسلامی نیز از همین مساجد آغاز شد، حتی در دوران دفاع مقدس نیز اداره جنگ از لحاظ انسانی و تدارکات و پشتیبانی از این مساجد انجام می‌گرفت. یکی از اموری که مؤمنان باید همیشه در کارهای خود مدنظر قرار دهند، امیدواری است و باید با همین روحیه با مشکلات رو به رو شوند که ما نیز امیدواریم تا این مسجد را بتوانیم هر چه زودتر افتتاح کنیم.

کد خبر 1041639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha