بازسازی و احیای مساجد تاریخی تبریز ضروت دارد

آل هاشم گفت: مجموعه هایی مانند مسجد و مدرسه حسن پادشاه که در مرکز شهر و محدوده بازار تاریخی تبریز قرار دارد باید با روش های معماری سنتی و اسلامی مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در دیدار معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به مباحث مختلف در حوزه گردشگری اظهار داشت: سال گذشته همایش فقه گردشگری در تبریز به ابتکار جامعه المصطفی برگزار شد که در نوع خود اقدامی اثرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آثار تاریخی را زیبنده گردشگران داخلی و خارجی کنیم، خاطرنشان کرد: مجموعه هایی مانند مسجد و مدرسه حسن پادشاه که در مرکز شهر و محدوده بازار تاریخی تبریز قرار دارد باید با روش های معماری سنتی و اسلامی مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به استفاده هتل ها، رستوران ها و موزه ها از تصویر و تمثال مفاخر ایرانی در فضا و منظرسازی عمومی شان گفت: همه شهرها و مناطق ایران اسلامی به خصوص خطه آذربایجان خاک عالم خیز و عالم پرور است از این رو باید در فضای عمومی مجموعه های گردشگری و اقامتی تصاویر علمای بزرگ، نامدار و علامه ها و همچنین قهرمانان هشت سال دفاع مقدس و شهدای پرآوازه این منطقه هم نصب شود.

وی توجه به مجموعه های تاریخی را ضروری دانست و گفت: به عنوان مثال در محله شتربان تبریز کاروانسرایی قرار دارد که مورد بازدید عموم مردم هم بوده است و ضرورت دارد نسبت به بازسازی آن اقدام شایسته ای انجام پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بهره مندی از طرح های ابتکاری و نو در شناساندن تاریخ یک منطقه گفت: تغییر دکوراسیون داخلی موزه ها یا استفاده از طرحی جدید و ابتکاری برای جانمایی و معرفی آثار تاریخی یکی از راههایی است که می تواند در جذب و افزایش میزان بازدید آن مجموعه موثر واقع شود موضوعی که ضرورت آن در موزه آذربایجان بیشتر به چشم می خورد.

 

کد خبر 1041894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha