تک فرزندی یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه کنونی است

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت معصومه(س) شهرستان جلفا، با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری بر افزایش فرزندآوری، تک فرزندی را یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه کنونی عنوان کرد.

«نرجس خاتون محمدی» در گفت‌‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در تبریز، تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش جمعیت و فرزندآوری را یادآور شد و با اشاره به برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه(س) شهرستان جلفا در این زمینه گفت: مادران و بانوان با الگوگیری از مقام شامخ حضرت زهرا (س) رسالت بزرگ فرزندآوری و تربیت فرزند را بر عهده دارند و الگو قراردادن سیره فاطمی در تمام مراحل زندگی موفقیت را نصیب بانوان خواهد کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت معصومه(س) شهرستان جلفا، با بیان این‌که تک فرزندی یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه کنونی است، ادامه داد: طی سال گذشته همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر طرحی در فضای مجازی توسط کانون اجرا شد که طی آن 12 نفر از مادرانی که بیش از 3 فرزند داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

وی ادامه داد: این کانون در سال 90 به لطف حضرت معصومه (س) تاسیس شد و با توجه به اینکه مسجد در حیاط حوزه علمیه قرار دارد و اعضاي کانون طلاب حوزه علميه فاطميه جلفا هستند، در روانخواني و تفسير قرآن و احکام و تبليغ آموزش مي بينند و بیشتر فعالیت اعضا در زمینه قرآن، تفسیر و تبلیغ می باشد.

محمدی با اشاره به دیگر فعالیت های کانون تاکید کرد: مسابقات نقاشی، نمایشنامه نویسی، شعر و مقاله نویسی از جمله فعالیت های این کانون در مناسبت های ملی و مذهبی می باشد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران جلفا، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا طی سال گذشه همه فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: اعضای این کانون در زمان بحران بیماری کرونا روزانه 600 عدد ماسک تولید و پس از ضدعفونی در بین اقشار آسیب پذیر به صورت رایگان توزیع می کردند که علاوه براین می توان به تغسیل کرونایی توسط بچه های مسجد و اعضای کانون نیز در این دوران اشاره کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت معصومه(س) شهرستان جلفا، جمع آوری کمک های مردمی جهت اهدا به خانواده های نیازمند، مساعدت در تجهیز و تدفین متوفیان کرونا، تلاش جهت کاهش فشارها و آلام خانواده های متوفیان،تهیه بسته های شب یلدا و هدیه به پرستاران،دیدار و تجلیل از مدافعان سلامت،‌ یاری رساندن به بیماران مبتلا به کرونا را از دیگر فعالیت های اعضای این کانون در ایام شیوع بیماری کرونا عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت اعضای کانون در بخش تالیف کتاب خاطرنشان کرد: چاپ کتاب های  " نقش هنر در انتقال مفاهیم اخلاقی" و " محیط اجتماعی و تاثیر آن بر تربیت" که توسط اعضای کانون تالیف شده اند و همچنین کتاب " زنان جمهوری آذربایجان، دیروز، امروز و فردا" که برای چاپ به نشر هاجر سپرده شده است از جمله تالیفات اعضای این کانون می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت معصومه(س) شهرستان جلفا ادامه داد: کتاب چهارم که درباره کرامات شهدای گمنام با عنوان " تو کی هستی" در انتظار صدور مجوز و کتاب پنجم با عنوان "خاطرات بچه های مسجد" نیز در مرحله بازنویسی می باشد.

محمدی افزود: کانون فرهنگی هنری در همه ایام سال فعال بود و برگزاری نماز های جماعت،برگزاری مراسم در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی و ایام محرم، ماه مبارک رمضان، مراسم در ایام فاطمیه، برگزاری مسابقه شعر به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت و نیمه شعبان و دیگر مناسب ها از جمله فعالیت های خواهران عضو این کانون می باشد.

گفتنی است، جلفا شهر مرزی یران در جنوب ساحل رود مرزی ارس و 135 کیلومتری شهر تبریز واقع شده است.منطقه آزاد ارس و خصوصا دومین مقصد گردشگری استان بعد از تبریز است.

 

کد خبر 1042618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha