برگزاری برنامه های ویژه گرامیداشت میلاد امام زمان (عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام سلامی گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با رعایت شیوه ‌نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ویژه برنامه های متنوعی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) در نظر گرفته است.

حجت الاسلام «احمد سلامی»، با اعلام ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان در سومین حرم اهل بیت (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با رعایت شیوه ‌نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ویژه برنامه های متنوعی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: انجام برنامه نور افشانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و برخاستن بانگ «یا مهدی(عج) ادرکنی» راس ساعت ۲۱ همراه با قرائت زیارت امام زمان(عج) همزمان با سراسر کشور در صحن و سرای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) از این برنامه ها بود.

وی اضافه کرد: پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان «امام خمینی(ره)» این حرم مطهر برای روزهای 8 و 9 فروردین برنامه هایی در نظر گرفته شده است که شب گذشته برگزار شد و امشب نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلامی اعلام کرد: بدین ترتیب پس از اقامه نماز مغرب و عشا، سخنرانی حجت الاسلام «رضوی اردکانی» پیرامون فضایل و مناقب حضرت ولی عصر(عج) و مداحی و مولود خوانی مداحان اهل بیت(ع)، «شریف زاده» و «سید عباس انجوی» گنجانده شده است.

وی ادامه داد: برای ظهر روز این ولادت با سعادت نیز، مداحی کربلایی «مهدی کریم پور» و اجرای مراسم عقد زوج های جوان در سالن «پیوند آسمانی» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اجرای ویژه برنامه کودکانه در 2 نوبت صبح و عصر در صحن احمدی (ع) در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) از برگزاری مسابقه اینترنتی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: مسابقه «موعود ادیان» که از 7 فروردین آغاز شده تا 11 فروردین ادامه خواهد یافت در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بارگزاری می شود و علاقمندان برای دریافت منبع و شرکت در آزمون آنلاین این مسابقه می توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

وی افزود: روز گذشته به همت معاونت اماکن و خدمات زائرین این حرم مطهر (ع) و معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گنبد حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع) گلاب شویی شد و در ساعت 11 نیز  ویژه برنامه کودکانه «حضرت دلبر» در بوستان «کودک» برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اضافه کرد: طرح «معرفت زیارت»، نمایشگاه «شمیم انتظار» در صحن حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه های حرم مطهر شاهچراغ (ع) به مناسبت نیمه شعبان بوده است.

وی با اشاره به برپای ایستگاه های صلواتی در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) گفت: ایستگاه صلواتی موکب دانشجویان عراقی در صحن حضرت معصومه (س) و یک ایستگاه صلواتی به همت هیئت منتظران وصل در «باب الرضا(ع)» در این ایام مبارک، برپا شده است.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: برگزاری مراسم حزب خوانی قرآن کریم، قبل از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان «امام خمینی(ره)» و اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در صبح و عصر در صحن مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه های این حرم مطهر به مناسبت نیمه شعبان بود.

وی اعلام کرد: بازدید رایگان از موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با رعایت نکات بهداشتی در روز ولادت امام زمان (عج) برای زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) نیز در نظر گرفته شده است.

 

 

کد خبر 1041266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha