چاپ اولین دایره المعارف مستند فتوای مرجعیت دینی در کربلای معلی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از چاپ نسخه نهایی اولین و بزرگ‌ترین دایره المعارف مستند فتوای مرجعیت عالی دینی برای دفاع کفایی در ۶۲ جلد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی، همزمان با هفتمین سالگرد اعلام فتوای جهاد کفایی برای دفاع از عراق و مقدسات و ملت آن در برابر حملات تروریستی داعش، آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: نسخه نهایی اولین و بزرگ‌ترین دایره المعارف مستند فتوای مرجعیت عالی دینی برای جهاد دفاع در 52 جلد چاپ شد.

 

«سید احمد صافی» متولی شرعی آستان مقدس عباسی در مراسم رونمایی این دایره المعارف گفت: ما احساس کردیم نیاز مبرم به مستند کردن همه نبردها و مسایل مربوط به این جنگ داریم، مبادا که بسیاری از این حوادث از بین برود. اما نسل آینده این مطالب را خواهند شنید و نیاز به مطالعه دارند. به همین دلیل ما تلاش کردیم که همه مسایل مربوط به این فتوا و پاسخ به آن و همه جزئیات نبردها را بنویسیم.

 

صافی افزود: ما کتاب های اداری زیادی را در اختیار برادران مسئول قرار دادیم تا اطلاعات مربوط به اسناد، داستان ها، پیامدهای نبردها و پیروزها در همه مناطق را در اختیار ما بگذارند.

 

از سوی دیگر،  مهندس«محمد الاشیقر» دبیرکل آستان مقدس عباسی گفت: اهمیت این دایره المعارف در ثبت حماسه های قهرمانان فتوای جهاد کفایی برای نسل های آینده است، به خصوص که این حماسه ها از سازندگان آنها گرفته شده است. این دایره المعارف با تلاش بخش امور فکری و فرهنگی و بخش رسانه در آستان عباسی به پایان رسیده است و متشکل از 62 جلد است. در این دایره المعارف جانفشانی ها و قهرمانی های مبارزانی که به فتوای دفاع کفایی برای دفاع از عراق و مقدسات آن لبیک گفتند، ثبت شده است.

کد خبر 1041423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha