مشکلات  و موانع آبی حوزه کشاورزی شناسایی شود

فتح اللهی با بیان اینکه کشاورزی رکن اصلی اقتصاد گیلان است گفت: مشکلات و موانع آبی حوزه کشاورزی شناسایی شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان رشت، «علی فتح اللهی» امروز (سه شنبه، ۱۰ اسفند ) در جلسه شورای حفاظت منابع آب کشاورزی شهرستان رشت اظهار کرد: کشاورزی رکن اصلی اقتصاد گیلان شمرده می شود و منابع آبی یکی از شاخص های توسعه‌ای این حوزه است.



فرماندار رشت با بیان اینکه برنامه‌های کشاورزی و دیگر برنامه‌ها با توجه به انتخابات پیش‌رو نبایستی در حاشیه قرار گیرد، گفت: موانع و مشکلات کشاورزی در کارگروه‌ها شناسایی و راه‌حل های آن ارائه شود تا از طریق دستگاه مربوطه و بخش خصوصی حل شود.

 

وی اذعان کرد: مشکلات سال‌های گذشته کمبود آب و دیگر مشکلات کشاورزی نبایستی تکرار شود بلکه فازهای دیگر موانع این حوزه شناسایی و برطرف شود.

 

فتح اللهی تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی در توسعه کشاورزی و اقتصاد گیلان بسیار حائز اهمیت است و در اینگونه جلسات اولویت ها شناسایی و اجرایی شود.



فرماندار رشت به دیگر مشکلات حوزه کشاورزی از جمله سرقت دستگاه های کشاورزی اشاره کرد و افزود: سرقت ادوات کشاورزی برنامه های این حوزه را با مشکل مواجه خواهد کرد.‌



فتح اللهی تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت ها جهت لایروبی رودخانه و نهرها باید در اولویت باشد تا دغدغه کشاورزان شهرستان در خصوص تامین آب کشاورزی مرتفع شود.

 

وی در ادامه افزود: سر ریز شدن آب سد سفیدرود در روزهای اخیر، نوید روزهای خوبی برای کشاورزان شهرستان در سال ۱۴۰۰ است.

 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت اجرای تقویم زراعی توسط کشاورزان شهرستان، افزود: در زمستان گذشته، ۴۰درصد از شخم زمستانه زمین های کشاورزی شهرستان با آب باران طبق برنامه زمانبندی مشخص در تقویم زراعی تهیه شده توسط جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است.

 

فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: در سال زراعی جدید شالیکاران رشتی با تهیه ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده از اداره جهاد کشاورزی تا امروز، شاهد افزایش ۳۰ درصدی استقبال مردم از بذر اصلاح شده نسب به سال گذشته هستیم.

 

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان اظهار کرد: استفاده از بذر اصلاح شده منجر به افزایش ۱۵درصدی محصول، کاهش هزینه ها و کاهش طول زمانی بین مرحله کاشت و برداشت خواهد شد.

 

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه بایستی با کاهش دغدغه کشاورزان و بالا بردن اعتماد آنها، موجب تشویق کشاورزان جهت بیمه محصولات شوند.

کد خبر 1041491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha