سفر وزیر ورزش به خراسان جنوبی/۸۲ میلیارد تومان طرح ورزشی  افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

عزیزی با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان فردا به خراسان جنوبی سفر می کند، گفت: ۶۳ پروژه ورزشی با اعتبار بیش از ۸۲ میلیارد تومان در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» امروز (۱۰ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: شامگاه فردا چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان برای چهارمین بار به همراه معاونین و مشاورین خود به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: برنامه های سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی در دو موضوع برگزاری شورای اقتصاد مقاومتی و پروژه های ورزشی اجرا می شود.

 

عزیزی از افتتاح و کلنگ زنی 63 پروژه ورزشی با مساحت 147 هزار و 100 متر مربع همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به استان خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها 82 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد 52 پروژه با مساحت 77 هزار و 700 متر مربع با اعتبار 46 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه 11 پروژه ورزشی با مساحت 69 هزار و 400 مترمربع کلنگ زنی می شود، یادآور شد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ها 35 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

 

عزیزی بیان کرد: افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها  پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شده در 18 ماه گذشته به 105 پروژه رسیده است.

 

به گفته وی با این تعداد پروژه افتتاحی و کلنگ زنی 163 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان افزوده می شود که در این راستا 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه از 63 پروژه افتتاح و کلنگ زنی 11 پروژه در شهرستان های درمیان، نهبندان و سربیشه به صورتی مشارکتی است، گفت: پروژه چمن مصنوعی استاندارد سرایان که یکی از چهار زمین چمن مصنوعی استاندارد استان است همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح می شود.

 

عزیزی افزود: پروژه‌های کلنگ زنی شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی، فاز دوم مجموعه ورزشی ناصری در کاشی نیلوفر، کلنگ زنی سایت 2 هکتاری مجموعه بند دره و سایر است.

 

وی از افتتاح چهار خانه جوان در شهرهای بیرجند، سربیشه، سرایان و طبس خبر داد و تصریح کرد: همچنین 25 خانه ورزش روستایی نیز در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان افتتاح می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود 93 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان، ادامه داد: این پروژه ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  با جذب اعتبار تلاش می شود تمام این پروژه ها تا هفته دولت 1400 به اتمام برسد.

 

عزیزی تصریح کرد: این پروژه ها شامل سالن ورزشی بانوان سرایان، سالن ورزشی روستای تیغاب قاین، استخر سرپوشیده قاین و غیره است.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های نیمه تمام را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی استان از 38 مترمربع به 45 مترمربع افزایش یافته اما هنوز با سرانه کشور که یک مترمربع است فاصله داریم.

کد خبر 1041576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha