انبوه سازی واکسن کووپارس در دستور کار است

بازرگان با اعلام خبر ادامه روند فازهای مطالعاتی واکسن کرونا گفت: انبوه سازی واکسن کووپارس در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « کامبیز بازرگان» طی بازدید از بیمارستان رسول اکرم(ص) که سه شنبه۱۰ فروردین انجام شد گفت: مراحل تکمیلی به منظور تولید واکسن کرونایی کووپارس موسسه رازی حصارک کرج در حال انجام است. 

 

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: مرکز موسسه تحقیقاتی رازی به خوبی نشان داده است که با نزدیک به یک قرن تلاش و اهتمام در امر تحقیقات واکسن کرونا هموازه پیشگام است.

 

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و سهم موسه رازی در جریان این بیماری بیان کرد: روند تحقیقات مطالعاتی بر واکسن کووپارس با جدیت از زمان شیوع بیماری کرونا در این موسسه آغاز شد. 

 

وی اظهار کرد: سرعت، دقت عمل و استمرار به منظور اجرای واکسن کووپارس با اهتمام دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) جای قدردانی دارد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا اردیبهشت ماه سال جاری فاز نخست و مسیر تزریق واکسن به داوطلبان به پایان برسد و فاز دوم مطالعاتی آغاز شود. 

 

گفتنی است، واکسن رازی کوو پارس از نوع پروتئین نوترکیب و نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی است. آزمایش های انسانی این واکسن، روز دهم اسفندماه آغاز شده و در سایت کارآزمایی بالینی موسسه رازی واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران ادامه دارد.

 

لازم به ذکر است، به منظور شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند با مراجعه به سایت covid.rvsri.ac.ir ثبت نام کنند که پس از بررسی اولیه با آنها تماس گرفته خواهد شد.

 

کد خبر 1041593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha