سهم نیم درصدی لرستان از تخصیص آب/ بی عدالتی تاریخی زمینه ساز رشد فلاکت در استان لرستان شد

ابراهیمی با انتقاد از درصد تخصیص آب در استان لرستان و تعطیلی صنایع، گفت: بی توجهی های عمیق منجر به رشد فلاکت در لرستان شد و امروز مردم استان ازبیکاری و مشکلات اقتصادی در رنج و عذاب هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «یحیی ابراهیمی» امروز(10 فروردین) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان یکی از استان هایی است  که از نظر منابع خدادادی دارای آب مناسب و هوای مساعد و خاک مناسب است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، افزود: استان لرستان از نظر منابع خدادادی سومین استان های کشور است؛ اما از نظر امکامانات و درصد رشد فلاکت بدترین وضعیت را در سطح کشور داریم.

 

ابراهیمی افزود: مردم استان لرستان در زمان جبهه و جنگ حضوری خودجوش داشته و در خط مقدم حاضر شدند و از نظر بمباران دومین استان جنگ زده کشور است.

 

وی ادامه داد: تمام شهرهای استان لرستان بمباران شد و درآن ایام به بهانه اینکه استان لرستان در تیرس دشمن قرار دارد، از سرمایه گذاری محروم ماند.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ هم بازسازی استان های مرزی در اولیت قرار گرفت و استان لرستان در دوران بازسازی و سازندگی هم از اعتبارات ملی و بازسازی و رشد و توسعه فراموش شد.

 

وی ادامه داد: نتیجه این  فراموش شدن های استان لرستان این است که در طی 41 سال بعد از انقلاب گرچه خدمات شایسته ای در کل کشور ارائه شده است، اما استان لرستان به نسبت جایگاهی که حق استان بود نرسید.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان  خاطرنشان کرد: امروز در شهرهای استان بیکاری موج می زند و در برخی از شهرستان های استان بانوان به عنوان کارگر برای تامین معیشت خانواده تلاش می کنند.

 

وی یادآورد شد: درطول مدت بعد از انقلاب بیش از 70 درصد صنایع استان لرستان نیمه فعال و تعطیل هستند.

 

عدم تخصیص آب در استان پر باران کشور مهم ترین عامل فلاکت لرستان است

 

وی با بیان اینکه حدود 50 میلیارد متر مکعب حجم ذخیره آب های پشت سدهای کشور است، خاطرنشان کرد: 12 تا 13 میلیارد متر مکعب آن از استان لرستان عبور می کند اما سهم ما از میزان آب نیم درصد است.

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان لرستان سومین استان پر باران کشور است، اما در حوزه کشاورزی از رشد و توسعه جامانده است.

 

استان پر باران کشور محروم از سد قوی

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سدهای آب در شهرستان های ایجاد شدند که میزان بارندگی کمتر از 200 میلیمتر است، اما استان لرستان به عنوان یکی از استان های پر باران کشور از وجود سدهای قوی که منجر به رشد کشاورزی استان باشد محروم است.

 

وی خاطرنشان کرد: درحوزه گردشگری  استان لرستان بیش از 55 هزار آثار باستانی دارد، افزود: در نتیجه بی توجهی های عمیق مردم ازبیکاری و مشکلات اقتصادی در رنج و عذاب هستند.

 

ابراهیمی تعطلیی صنایع استان را مفاسد اقتصادی دانست که در استان اتفاق افتاد و بیان کرد: کارخانه پارسیلون با بیش از 2هزار و 500 نیروی کارگر تعطیل شد و با تعطیلی این کارخانه هیچ تدبیری برای جایگزینی صنعتی در استان انجام نشد.

 

وی ادامه داد: کارخانجات چرم و پوست و یخچالسازی خرم آباد،  سامان کاشی بروجرد، زاگرس خودروی بروجرد، فولاد دورود به تعطیلی کشده شد و در بررسی علل تعطیلی این صنایع  در استان جز بیکاری نیست.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه از زمانی که در راس دستگاه قضایی قرار گرفتید امیدی در دل های برای عدالت خواهی و احقاق حق مردم روشن شد.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امید داریم با قدوم رئیس قوه قضائیه مشکلات تاریخی استان با نگاه عادلانه بررسی و حل شود.

کد خبر 1041619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha