حضور بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نیروی بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ مدیران در امر مبارزه با کرونا جهادی عمل کنند

سردار شاکرمی با بیان اینکه همه مسئولان باید جهادگونه در طرح شهید سلیمانی ورود پیدا کنند، گفت: موفقیت استان ایلام در اجرای طرح شهید سلیمانی، حاصل هماهنگی، هم فکری، مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری‌های مناسب بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،جلسه قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی، معاون بهداشتی، مدیر روابط عمومی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، مسئولان دستگاه ها و  نهادهای ذیربط و مسئولان کمیته‌های مختلف این طرح به میزبانی سپاه استان برگزار شد.
 

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از جمله طرح های معنوی است که با کمترین هزینه در خدمت مردم است، اظهار کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک تیم های بسیج و کادر درمانی در زمینه شناسایی و رهگیری بیماران کرونایی و انجام تست از کسانیکه با بیمار در ارتباط بوده اند، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و به حمدالله استان ایلام دراین زمینه در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

 

سردار « جمال شاکرمی» با اشاره به اینکه استان ایلام از جمله استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است، یادآور شد: در اجرای فاز یک طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا آخر اسفند، میزان فوتی ها  ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح، باعث گردید که مجموعه هایی همچون سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در راه خدمت به مردم بیشتر به هم نزدیک شوند، افزود: حقیقتاً ما از افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جان اطرافیان و جامعه را به خطر می‌اندازند، راضی نیستیم و این مسئله ظلمی در حق دیگران است مگر اینکه رعایت کنند.

 

سردار شاکرمی با بیان اینکه تعداد ۱۵۲ پزشک، ۲۷۶ پرستار، ۳۵۲ بهورز و بیش از ۳۴۰۰ نیروی داوطلب بسیجی در این طرح به کارگیری شده اند، ابراز کرد: امسال به نسبت سال گذشته بیشتر نیازمند ورود جدی مردم و مسئولان هستیم و متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم با افت شدید مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز همراهی مردم ضعیف تر شده است، گفت: هر گونه کم کاری از سوی مسئولان قابل توجیه نیست و متاسفانه عدم مدیریت قوی و صحیح در مبادی ورودی و خروجی بخصوص از سمت شهرستان دهلران باعث شده تا دو شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام استان ایلام با اشاره به اینکه موفقیت استان ایلام در اجرای طرح شهید سلیمانی، حاصل هماهنگی، هم فکری، مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری‌های مناسب بوده است، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید جهادگونه در طرح شهید سلیمانی ورود پیدا کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست،  باتبریک سال نو و تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا و همچنین دست‌اندرکاران اجرایی طرح شهید سلیمانی در سطح استان، گفت: همه ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم و مجموعه همکاران ما در دانشگاه علی‌رغم انجام رسالت و وظایف سازمانی خود؛ در مقابل بیماری کرونا صف‌آرایی و یک سال با آن مبارزه نموده‌اند.

 

« محمد کریمیان» افزود:  در ابتدای شیوع کرونا زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان استان پاسخگوی خدمات دهی به خیلی از مردم و بیماران نبود اما خوشبختانه در این یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد، با رایزنی‌های بسیار توانسته ایم زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات حوزه سلامت را برای ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه ارتقا  دهیم.

وی اظهار کرد:  از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان با اهتمام سپاه و حمایت همه‌جانبه مسئولان ارشد استانی، دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با طرح؛ بیماری کرونا به خوبی مدیریت شد و زمستان آرام و خوبی را پشت سر گذاشتیم.

 

کریمیان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش میزان مبتلایان در سطح استان هستیم که از عوامل دخیل در آن می‌توان همسایگی با استان خوزستان و مرز بین‌المللی مهران و وضعیت عراق به لحاظ شیوع کرونا اشاره کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد:  در طرح شهید سلیمانی همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان به بالاترین سطح خود رسید و موجب شد که در اجرای این طرح ارزشمند در کشور به عنوان نمونه و برتر شناخته شویم.

 

سرهنگ مریدی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان پرداخت.

 

 در خاتمه این جلسه نیز معروف بسطامی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در سخنانی ضمن تبریک سال نو و تقدیر از تلاش و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: کرونا بیماری پیچیده‌ای برای تمام کشورهای دنیا بود که حتی کشورهای پیشرفته نیز بحران آن را تجربه نموده اند اما ما در قالب طرح شهید سلیمانی توانستیم نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا در راه مبارزه با این بیماری مطلوبتر عمل کنیم.

 

« معروف بسطامی» گفت:  این طرح از طرح های شایسته‌ای بود که با هماهنگی و همدلی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و عوامل اجرایی آن به صورت یک کار منسجم و قدرتمند در راه مبارزه با کرونا اجرایی شد.

وی بیان کرد: قطعاً فرمانداران شهرستان‌ها و مسئولان دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی بالاترین میزان حمایت و همکاری و همدلی را در راستای اجرای این طرح ارزشمند خواهند داشت تا قدرتمندتر از گذشته اجرا گردد.

 

 گفتنی است که در ادامه این جلسه اعضای شرکت کننده به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مباحث مطرح شده و اجرای هرچه بهتر  طرح شهید سلیمانی در سطح مناطق مختلف استان با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در استان پرداختند.

کد خبر 1041694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha