۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان تیران اختصاص یافت/ نقش کانون ها درشرایط کرونایی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از مشاغل در شرایط خاص کرونایی به هنرمندان این شهرستان پرداخت شد.

«اقبال صالحی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به حمایت هایی که دولت از مشاغل در شرایط کرونایی داشته گفت:  برخی از مشاغل مثل آموزشگاه‌های هنری، ورزشی و باشگاه‌ها و موسسات اقتصادی به دلیل شرایط خاص ناشی از گسترش ویروس کرونا در کشور دچار مشکلات اقتصادی شدند که این دسته از مشاغل با مراجعه به سامانه‌های الکترونیکی درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: 450 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از مشاغل در شرایط خاص کرونایی به هنرمندان این شهرستان پرداخت شد تا اینکه بخشی از مشکلات آنان در این حوزه جبران شود.

 

وی با اشاره به اختصاص مبلغ 15 میلیون ریال به هنرمندان دارای هنرکارت افزود: سه فقره از این کارت ها بین هنرمندان ثبت نام شده در سامانه ملی به آنان اهدا شده و مابقی نیز در فرآیند صدور و اختصاص است.

 

* نقش کانون ها درشرایط کرونایی

 

صالحی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان در شرایط کرونایی خدمات ارائه کردند، افزود: تهیه و توزیع بیش از  پنج هزار بسته معیشتی توسط برای خانواده‌های آسیب پذیر، توزیع بسته های بهداشتی، ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای دانش عمومی توسط این مراکز انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی شهرستان در این روزها تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفت، تصریح‌کرد: فضای مجازی فرصتی برای هم افزایی و ارائه خدمات بود و سعی شد بر اساس خلاقیت و رعایت اصول بهداشتی برای آرامش عمومی و سلامت روان مردم اقدام شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادام داد:  با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای رفع چالش‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این منطقه برنامه‌ریزی شده که به روز رسانی و ایجاد جذابیت در فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و اجتماعی لازم است.

 

*کسب رتبه و امتیاز کانون های مساجد در طرح ایران قوی

 

وی با اشاره به اینکه در سال 99 طرح ایران قوی در بین کانون های مساجد کشور برگزار شد، افزود: در میان 55 کانون فرهنگی و هنری تیران و کرون 35 درصد آن ها در این طرح مشارکت داشته اند که کانون فرهنگی و هنری غدیر و کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) بالای 10 هزار امتیاز کسب کرده اند و کانون امام حسن مجتبی(ع) موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در بین دیگر مراکز شده است.

 

صالحی ادامه داد: فضای رقابتی در بین کانون ها ایجاد شده که باید در ارزیابی ها موقعیت، ظرفیت و توانمندی مراکز را نیز در نظر بگیرند چرا که که محدودیت های کانون های روستایی و کانون های شهرهایی مثل تیران با کلانشهرهایی مثل اصفهان و تهران قابل مقایسه نیست.

کد خبر 1041836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha