ایران و ترکمنستان می‌توانند شرکای تجاری خوبی با یکدیگر باشند

محمد نژاد با اشاره به اینکه مبادلات تجاری بین دو کشور طی سال‌های اخیر متاسفانه کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: ایران و ترکمنستان می‌توانند شرکای تجاری خوبی با یکدیگر باشند و یکی از مهمترین راه‌های تحقق آن توسعه صنعت نمایشگاهی‌ شان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید محمدنژاد» در اولین وبینار مشترک تجاری مدیران صنایع و بازرگانان خراسان رضوی با استان ماری ترکمنستان، اظهار کرد: ملت ایران و ترکمنستان رابطه عمیق قوی و قبیله داشته و اشتراکات زبانی، ادبی و عرفانی دارند، در حوزه تجارت باید نیازها و خواسته‌های دو طرف مورد شناسایی قرار بگیرند که برگزاری اینگونه جلسات کمک زیادی به این موضوع می‌کند.

 

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان اینکه ایران و ترکمنستان می‌توانند شرکای تجاری خوبی با یکدیگر باشند، تصریح کرد: دروازه دسترسی ترکمنستان به اوراسیا و آب‌های آزاد از ایران می‌گذرد و ایران نیز از ترکمنستان به عنوان یکی از مرزهای معتبر برای تجارت منطقه‌ای استفاده می‌کند.

 

محمدنژاد با اشاره به اینکه مبادلات تجاری بین دو کشور طی سال‌های اخیر متاسفانه کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، تصریح کرد: استان ماری دارای تجار معتبر بوده و در خراسان رضوی نیز تاجرهای برندی وجود دارند که حتی در منطقه نیز معروف هستند و زمینه همکاری‌های بیشتر بین این دو استان زمینه شکوفایی اقتصادی دو کشور ایران و ترکمنستان را فراهم خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: بازرگانان دو کشور ایران و ترکمنستان باید در سطح ملی با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا خواسته‌های آنها بهتر شناسایی شده و در حوزه اجرا ثمراتش ملموس و مشهود باشد.

 

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: همکاری خراسان رضوی و ماری در ۳ بخش توسعه بازارهای بالفعل بین دو کشور، شناسایی و ورود به بازارهای بالقوه و ظرفیت‌های بین دو کشور و انجام پروژه‌های مشترک قابل تعریف است و باید بالقوه‌های این حوزه را به بالفعل تبدیل کرد و و یکی از مهمترین راه‌های تحقق آن توسعه صنعت نمایشگاهی‌شان است.

کد خبر 1041882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha