روحیه انقلابی گری یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: روحیه انقلابی گری یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی است عزم راسخ، علم، ایمان، پیشرفت اقتصادی، فعال سازی همه ظرفیت های داخلی و خارجی کشور و عزت ملی است و وظیفه قوی‌کردن ایران امروز بر عهده همه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۳ فروردین حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: یکی از کلید واژه های مهم سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب، ایران قوی است اما راه و رسم ایران قوی و قدرتمند و همچنین ساختن کشور از منظر مقام معظم رهبری چیست؟ مولفه‌های قدرت شامل توجه به کلیه ابعاد اقتدار نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی است.



امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی گری یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی است عزم راسخ، علم، ایمان، پیشرفت اقتصادی، فعال سازی همه ظرفیت های داخلی و خارجی کشور و عزت ملی است و وظیفه قوی‌کردن ایران امروز بر عهده همه ما است.


وی با اشاره به فرمایشات گهربار و بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد، بیان کرد: فلسفه برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت یاد آنها درک پیام شهیدان است که قرآن کریم به زیبایی آن را ترسیم کرده است پیام شهیدان، عدم اندوه و غصه از گذشته و نداشتن خوف، بیم و ترس از آینده است.


وی ادامه داد: انگیزه خود شهیدان و اهداف خودشان از حضور در میدان جهاد، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شر دشمنان و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود بنابراین امروز وظیفه همه ما این است که پیام شهیدان را بشنویم و انگیزه های آنان را در نظر بگیریم.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: مهمترین پیام شهیدان دفاع از انقلاب و حمایت از ولایت فقیه بوده است همچنان که شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی را حرم و ستون این خیمه را ولایت دانسته و ولایت مداری را از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری می دانست.



خطیب جمعه آسمینون تاکید کرد: امروز دشمن در صدد معکوس کردن و منحرف کردن جوانان از خط انقلاب است با جنگ نرم و القاء شبهات گوناگون و آینده را تیره و تار نشان دادند بنابراین نباید اجازه داد که وسوسه دشمن در جوانان اثر بگذارد و آن را به خدمت بگیرد.


وی اظهار کرد: متاسفانه امروز کسانی هستند که در زیر سایه جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت همین شهیدان و رزمندگان و ایثارگران در امنیت و آزادی زندگی می‌کنند و ۱۸۰ درجه بر خلاف خواسته های آن ها و اهداف انقلاب کار و حرکت می‌کنند، این عده باید تکلیف خود را با انقلاب و خون شهدا روشن کنند، نمی شود که سر سفره شهدا نمک بخورند و نمکدان را شکسته و ناسپاسی کنند.


حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، عنوان کرد: در مرحله اول امضای این سند همکاری یعنی نواختن سیلی سرخ بر تحریم‌های آمریکا و شکستن اثرات فشار حداکثری دشمن در مرحله دوم بر خلاف شایعات معاندان و دشمنان نظام این سند نه تفاهم نامه است و نه توافقنامه و نه قرارداد بلکه سندی است که بیشتر ماهیت نقشه راه و چارچوب همکاری‌های و زمینه های مشارکت طرفین را دارد.


امام جمعه آسمینون اضافه کرد: در مرحله بعد آن که این سند همکاری علیه هیچ کشور ثالثی نیست بلکه در راستای صلح و ثبات و توسعه منطقه ای و بین المللی تدوین شده است اما نکته مهم در این میان فریاد و جیغ سران استکبار و صهیونیسم است که با انواع اظهارنظرها از امضای این سند ابراز نگرانی می کنند.


وی بیان کرد: مضحک تر و خنده دار تر این که کسانی همچون رضا پهلوی و اپوزوسیون مزدور غرب نگران استقلال ایران شده‌اند و برخی غربزدگان داخلی نیز که چشم بر همه بدعهدی ها و استعمار گری غربی ها بسته اند از وابستگی ایران به چین اظهار ناراحتی کردند.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: همه این حرف‌ها و مواضع هماهنگ غربی ها، اسرائیلی‌ها و ضد انقلاب حکایت از این دارد که ایران اسلامی در راستای گسترش نگاه به شرق برای استفاده از ظرفیت های کشور های قدرتمند جهان و تعاملات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با این اقدام گام بلندی را برداشته است.


خطیب نمازجمعه آسمینون تصریح کرد: انتخابات مهم و سرنوشت سازی را پیش رو داریم که بارها عنوان شده راه علاج و برون رفت از مشکلات کشور روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی و انقلابی است، دولت کارآمد، پرکار و پرنشاط، مردمی و خدمت رسان، شایسته‌سالار، دولت تولید، شجاع و عزتمند، دولت فساد ستیز چرا که فساد مهم‌ترین مانع برای موفقیت یک سیستم است.


وی ابراز کرد: یکی از شگردهای اشتباه برخی جریانات سیاسی در آستانه انتخابات سناریوی رقیب هراسی است و نظامی هراسی نیز بارزترین نمونه رقیب هراسی است رایج ترین شیوه جنگ روانی در انتخابات، شایعات است.


حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه از مسئولین خواست تا به وضعیت اسفناک کشاورزان و محصولات کشاورزی رسیدگی کرده و راهداری وضعیت جاده بجگان به دهکهان رسیدگی کند.

کد خبر 1042120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha