مهمترین وظایف منتظران در دوره غیبت انتظار فرج است 

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: بر اساس احادیث و روایات اهل بیت (ع) از مهمترین وظایف منتظران در دوره غیبت، انتظار فرج است که صبورانه در انتظار فرج بودن نوعی عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۳ فروردین حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از وظایف منتطران معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) است و مومنان باید آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: بر اساس احادیث و روایات اهل بیت (ع) از مهمترین وظایف منتظران در دوره غیبت، انتظار فرج است که صبورانه در انتظار فرج بودن نوعی عبادت است.
 

وی بیان کرد: طولانی بودن غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) نباید موجب این شود که از راه راست فاصله بگیریم و از رحمت خدا ناامید بشویم بلکه یاد آن حضرت روحی فدا در همه حال باید در زندگی و جامعه ما زنده باشد پس باید با دعاهایی همچون دعای عهد و ندبه انس گرفته و با امام عصر (عج) ارتباط قلبی برقرار کنیم.


حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: امام زمان روحی فدا موجب عزت مومنین و اولیای دین می شود و ابلیس و ایادی و پیروان شیطان به ذلت و خواری می افتند و ما باید از ماه شعبان برای آخرت خود توشه ذخیره کنیم.


خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای کنگره شهدای استان یزد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در دفاع مقدس جان خود را در راه انقلاب و اسلام فدا کردند برای دفع دشمنان دین خدا، حفظ استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی از خون خود گذشتند، عزت و آقایی ما در دنیا ثمره خون پاک شهدا است.


وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای بر قوی شدن کشور در کلیه ابعاد دارد.



حجت الاسلام گروهی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: باید دولتی را انتخاب کنیم که کارآمد، پر کار و پر نشاط باشد و مشکلات اقتصادی مردم را بر طرف کرده و مسئولین آن بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند.


امام جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: یکی دیگر از ویژگی های دولت آینده باید فساد ستیزی باشد چرا که بیشترین گردش مالی مربوط به قوه مجریه است و باید انسان های پاک دست و مومن به عنوان مسئول انتخاب شوند.


وی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به میلاد امام زمان روحی فدا و نام گذاری این روز به نام روز  سربازان گمنام امام زمان (عج) از برادران اداره اطلاعات تشکر می کنیم که نیروهای امنیتی و نظامی ما شب و روز برای امنیت کشور تلاش می کنند.

کد خبر 1042127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha