ضرورت مشارکت جوانان و نوجوانان در غبارروبی مساجد

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اهمیت غبارروبی و آماده کردن مساجد برای ماه رمضان از همه جوانان و نوجوانان خواست تا در غبارروبی مساجد محله شهر و روستا شرکت کنند تا هم غبار ظاهری مسجد و هم غبار باطنی مسجد را بزدایند و مطهر گردانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان، با تبریک جمعه ۱۳ فروردین برابر با نوزدهم شعبان المعظم و روز طبیعت با بیان اینکه طبیعت برای همه مردم است و همگی مسؤول حفاظت از آن هستیم، اظهار کرد: از همه مردم می‌خواهم به طبیعت به چشم یک دوست نگاه کنند که متعلق به همه انسان‌ها است و در حفاظت از آن کوشا باشند.

 

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به روز جهانی کتاب کودک و با بیان اینکه این روز فرصت مناسبی برای آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی کودکان است، گفت: متاسفانه ما در کشور از این فرصت‌ها و بهانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بهره‌گیری چندانی نمی‌کنیم.

 

وی در ادامه از اهل قلم خواست تا نیازهای واقعی کودکان را در نگارش کتاب در نظر بگیرند و جذابیت ایجاد کنند و از خانواده‌ها هم خواست تا به بحث مطالعه و تشویق کودکان به سوی کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

 

علی اکبری با بیان اینکه روز یکشنبه ۱۵ فروردین برابر با ۲۱ شعبان المعظم روز ذخایر ژنتیکی و زیستی است، ادامه داد: ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی است و می‌تواند نقش بزرگ و تاثیرگذار در عرصه سلامت داشته باشد به امید آنکه با نگاهی عمیق به این ذخایر ارزشمند در راستای امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی بتوانیم اقتصاد مقاومتی و دانش بنیاد را رونق بخشیم.

 

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به روز سلامتی و بابیان اهمیت سلامت جسم و جان و نعمت سلامتی و با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا از همه مردم خواست تا رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا مبتلا نشوند.

 

وی با اشاره به دهه آخر شعبان دهه تکریم و غبارروبی مساجد و با بیان اهمیت غبارروبی و آماده کردن مساجد برای ماه رمضان از همه جوانان و نوجوانان خواست تا در غبارروبی مساجد محله شهر و روستا شرکت کنند تا هم غبار ظاهری مسجد و هم غبار باطنی مسجد را بزدایند و مطهر گردانند.

 

علی اکبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بین اعضای ستاد کنگره 4 هزار شهید استان یزد به آمار شهدای دانش‌آموز که بالغ بر ۳۶ هزار شهید است اشاره کرد و گفت: این بیشترین تعداد شهدای داوطلب است.

 

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه قربانیان اصلی تهاجم فرهنگی دانش‌آموزان هستند که قربانیان خاموش لقب گرفته‌اند، بر لزوم توجه ویژه نهادهای فرهنگی و مبلغان دینی و هیأت امنای مساجد به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: باید نهادهای فرهنگی متمرکز به نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و قبل از آن باشند و از آنها در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان محافظت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و جیغ  غربزدگان و آمریکا گفت: اولاً برقراری ارتباط با چین سیاست نظام اسلامی است و تمام ارکان نظام بر آن اتفاق نظر دارند و دوماً سند همکاری ایران و چین یک برنامه سیاسی راهبردی اقتصادی و فرهنگی بوده و گامی بلند برای گشایش روابط با شرق است.

 

علی اکبری با بیان اینکه همکاری با چین نه تفاهمنامه و نه توافقنامه و نه قرارداد است، گفت: بلکه سندی است که ماهیت و نقشه راه و چهارچوب همکاری را مشخص می‌کند و نیاز به تصویب مجلس ندارد و طبق قانون و نیازی به انتشار در سطح عموم هم ندارد.

 

کد خبر 1042130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha